טאואר מזנקת ב-7%: מקפיצה את תחזית ההכנסות לרבעון

(עדכון) - צופה הכנסות של 136-142 מיליון דולר ברבעון השני ■ הדו"ח המלא יפורסם ב-4 באוגוסט ■ בשוק ציפו להכנסות של כ-133 מיליון דולר ורווח של 12 סנט למניה

חברת השבבים טאואר-ג'אז פרסמה היום (ב') תחזית להכנסות של 136 עד 142 מיליון דולר ברבעון השני, המסתיים בסוף החודש. מדובר בשיא הכנסות לרבעון עבור החברה ממגדל העמק.

הדו"ח המלא יפורסם ב-4 באוגוסט. אנליסטים בשוק צופים להכנסות של כ-133 מיליון דולר ורווח של 12 סנט למניה ברבעון.

ברבעון הראשון דיווחה טאואר על מכירות של כ-120.6 מיליון דולר, גידול של 6%, בהשוואה למכירות בסך של 113.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2010. הרווח הגולמי (non-GAAP) ברבעון הסתכם ב-53 מיליון דולר, המייצג שיעור רווח גולמי של 44% ועלייה של 8% בהשוואה לרווח גולמי של 49 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2010, המייצג שיעור רווח גולמי של 43%.

הרווח התפעולי (non-GAAP) ברבעון רשם גידול בשיעור של 14% והסתכם ב-40 מיליון דולר, או שיעור רווח תפעולי של 33%, בהשוואה לרווח תפעולי של 35 מיליון דולר, 31% מהמכירות, ברבעון הראשון של שנת 2010. הרווח הנקי (non-GAAP) הסתכם ב-31.5 מיליון דולר, עלייה של 19% בהשוואה לרווח נקי של 26 מיליון דולר, ברבעון המקביל אשתקד.

בחישוב על-פי כללי-חשבונאות מקובלים (GAAP), רשמה החברה ברבעון הראשון של שנת 2011 הפסד בסך 5 מיליון דולר, 2 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 36 מיליון דולר, 18 סנט למניה, ברבעון הראשון של שנת 2010.

חוזה בארגנטינה

מוקדם יותר היום הודיעה החברה כי חתמה על חוזה שיתוף-פעולה עם קונסורציום בארגנטינה (Technopolis del Sur) לתמיכה ועידוד במחקר ופיתוח טכנולוגי בארגנטינה, על מנת לאפשר ייצור מוצרים תחרותיים בשוק העולמי. טאואר מנוהלת על ידי ראסל אלוונגר ונמצאת בשליטת החברה לישראל. לא נמסרו פרטים פיננסיים של ההסכם.

כחלק מההסכם, תדריך טאואר-ג'אז קבוצות מו"פ של הקונסורציום ותאפשר שימוש מוזל בפרוסות המייצרות מספר רב של פרויקטים במקביל (MPW) במתקני הייצור במגדל-העמק ובקליפורניה. בתמורה, הקונסורציום יעניק לטאואר-ג'אז זכויות שימוש במתקניו בארגנטינה, ובכך יאפשר לחברה להיכנס לאזור גיאוגרפי חדש ולהרחיב את נוכחותה הגלובאלית גם לדרום אמריקה.

התוכנית תכלול את מגוון הטכנולוגיות אותן מציעה החברה, ושמה לה למטרה לקדם את הפיתוח הכלכלי והטכנולוגי בארגנטינה. הקונסורציום ממוקם באזור המסחר בארגנטינה המאפשר גישה נוחה ומהירה לאתר וממנו באמצעות האוויר והיבשה.

ד"ר פדרו ג'וליאן, המדען הראשי בקונסורציום, הדגיש את חשיבותו של ההסכם: "הקונסורציום מהווה פלטפורמה לחיזוק היכולות בארגנטינה על-ידי מתן כלים לתכנון ופיתוח מערכות אלקטרוניות בעלות ערך מוסף רב. אנחנו ממוקמים באזור אסטרטגי המאפשר נגישות מסחר נוחה ותנאים אופטימאליים לפעילות. המשותף לקונסורציום ולטאואר-ג'אז הוא ההתמקדות שלנו בשווקים ייחודיים."

דני אשכנזי, סמנכ"ל מכירות בטאואר-ג'אז, שיבח את הסכם שיתוף-הפעולה החדש. "דרום אמריקה מהווה אזור מתפתח עם שוק שהולך וגדל ואנו נרגשים מאוד לקחת בו חלק. שיתוף הפעולה עם המהנדסים של הקונסורציום בארגנטינה,יאפשר לטאואר-ג'אז לתרום להתרחבות והתקדמות הטכנולוגיה תוך מתן כלים חשובים למצוינות בייצור וחדשנות ובתמורה ירחיב בצורה משמעותית את נוכחותה הגלובלית עם הגישה לאזור גיאוגרפי חשוב זה".