מפתח למנעול התוכן

מצעד אפליקציות: לעקוף את חומת התוכן של רופרט מרדוק, גלויה דיגיטלית ושדרוג לבינג

1. פותחים את מנעול התוכן

אוהבים לקרוא חדשות באתר "וול סטריט ג'ורנל" אך נתקלים בתוכן חסום המוצע למשתמשים רשומים בלבד? תוסף חדש לדפדפן כרום יפתור את הבעיה, ויציע דרך חוקית לעקוף את חומת התוכן שהציב איל המדיה רופרט מרדוק סביב התכנים המקוונים של העיתון שבבעלותו.

לאחר התקנת התוסף Read WSJ Extension, אייקון קטן של מנעול פתוח יופיע ליד הכותרת של הכתבה הנעולה, והקלקה עליו תפתח בפני המשתמש את הנגישות לכתבה. התוסף מתבסס על רכיב אחסון המידע Cache - זיכרון המטמון - של אותה כתבה, שאונדקס במנוע החיפוש של גוגל כאשר היא פורסמה לראשונה.

2. חיפוש נעים

מיקרוסופט מפתחת אמנם מערכת הפעלה סלולרית משלה - ווינדוס-פון 7 - אולם גם היא מבינה כי לא ניתן להזניח את פלטפורמת ה-OS של אפל שבמכשירי האייפון. ענקית התוכנה עדכנה את גרסת אפליקציית האייפון שלה למנוע החיפוש בינג (bit.ly/8FjLAw), במטרה להקל על משתמשי האייפון בתהליך מציאת אפליקציות חדשות ורלבנטיות. משתמשים שיבצעו חיפוש באפליקציית בינג יקבלו, לצד תוצאות החיפוש הרגילות, גם הצעות לאפליקציות אייפון הקשורות לשאילתת החיפוש. לדוגמה, חיפוש אחר סרט יציע למשתמש גם קישור להורדת אפליקציית מאגר המידע IMDB.

3. גלויה דיגיטלית

ההתפתחות המואצת של כלי התקשורת הדיגיטליים גורמת לנו לא אחת להתרפק בערגה על דרכי התקשורת המיושנות שעליהן גדלנו. אם גם אתם מתגעגעים לימים שבהם היינו מתכתבים עם הדוד מאמריקה באמצעות גלויות, השירות החדש Postcardly עשוי למצוא חן בעיניכם.

Postcardly הופך את התמונות הדיגיטליות שלכם לגלויה הנשלחת לנמען באמצעות שירות הדואר הרגיל. על-מנת ליהנות מהשירות יש לפתוח חשבון אימייל באתר, כאשר עבור כל נמען מרשימת אנשי הקשר המתאימים מוסיפים את הכתובת הפיזית שבה הוא גר. השירות זמין כעת רק למשלוח גלויות ליעדים בתוך ארה"ב, אולם באתר מבטיחים להרחיב את השירות למדינות נוספות.

4. על גג העולם

הקיר האישי בפייסבוק הפך מזמן לאחד מהאמצעים הפופולריים לשתף את החברים במיקום המדויק שלכם ובפעולה שאתם מבצעים באותו הרגע. שירות חדש בשם Ddidditt מציע דרך קלה לעשות זאת.

לאחר חיבור השירות לפייסבוק באמצעות פייסבוק קונקט, משתמשים יכולים לציין היכן הם נמצאים על גבי שירות המפות של גוגל, להוסיף את הפעילות (מתוך רשימת פעילויות קבועה), לעדכן את החברים ולאפשר להם להגיב על כך.