אושרה השוואת תנאי עובדי "מורשת" לעובדי רשות השידור

סגן הממונה על השכר במשרד האוצר: "אין מקום להסדיר את הדבר בחקיקה" ■ ח"כ שמאלוב-ברקוביץ: "באוצר צריכים להתרגל לכך שיש כנסת ישראל, והיא שקובעת ולא הם"

הוועדה המשותפת לוועדות הכלכלה והחינוך אישרו את השוואת תנאיהם של עובדי רשת "מורשת" לעובדי רשות השידור. לנוכח האישור אמר סגן הממונה על השכר במשרד האוצר, ברק שטרוזברג, כי אין מקום להסדיר את הדבר בחקיקה ואיים כי בעקבות ההחלטה, הממשלה תבחן מחדש אם לאשר את ההסכמים הקיבוציים שנחתמו עד כה עם עובדי הרשות. בתגובה לדברים צעקה לעברו ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ (קדימה) כי "אתם במשרד האוצר צריכים להתרגל לכך שיש כנסת ישראל והיא שקובעת ולא פקידי האוצר".

במסגרת הדיון על הרפורמה ברשות השידור, בוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה והחינוך בראשות ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד), ביקש ח"כ ניסים זאב (ש"ס) להוסיף להצעת החוק סעיף שיקבע כי לא תהיה אפליה של עובדי רשת מורשת, מבחינת תנאי שכרם, ביחס ליתר עובדי הרשות. לטענת זאב, עובדי הרשת מקופחים באופן יומיומי לעומת יתר עובדי רשות השידור.

משה זמיר, שעובד ברשת מורשת, אמר לוועדה כי כעובד במשרה מלאה עם ותק של 22 שנה במקצוע, שכרו החודשי מסתכם ב-5,000 שקל ברוטו. עוד אמר זמיר כי עובדי עובדי הרשת לא נהנים מהטבות השכר של יתר עובדי הרשות, בהם שעות נוספות וכוננויות.

סגנית היועץ המשפטי של רשות השידור, עו"ד מרסיה צוגמן, התנגדה להצעת ח"כ זאב ואמרה כי לא מדובר באפליה, שכן על עובדי רשת מורשת חל ההסכם הקיבוצי. סגן הממונה על השכר באוצר, ברק שטרוזברג, הוסיף כי במסגרת הרפורמה נחתם הסכם שכר חדש עם העובדים, ואין מקום להסדיר את הנושא בחקיקה. לדבריו, "הממשלה תבחן עתה מחדש אם לאשר את ההסכמים הקיבוציים שנחתמו עם העובדים". בתגובה לדבריו של שטרוזברג צעקה לעברו ח"כ יוליה שמאלוב-ברקוביץ (קדימה) כי "אתם במשרד האוצר צריכים להתרגל לכך שיש כנסת ישראל והיא שקובעת ולא פקידי האוצר".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר, ביקש לבדוק אם אכן קיימת אפליה ולא לקבל את ההצעה בשלב זה, אולם הוועדה אישרה את הצעתו של ח"כ זאב. חברו של מילר לסיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, הגיש בקשה לקיים דיון מחדש בסעיף.