בגלל האבטלה: אובמה משיק תוכנית להכשרת מהנדסים

ברקע נתוני התעסוקה המאכזבים במאי וסיום תוכנית הרכישות של ה'פד', נשיא ארה"ב משיק תוכנית להכשרת 10 אלף מהנדסים בשנה ■ "לא אתרצה עד שכל אמריקני ימצא עבודה"

כשעין אחת פקוחה לכיוון הקמפיין לבחירתו מחדש, נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע היום (ב') על השקת תוכנית חדשה במסגרתה יוכשרו כ-10 אלף מהנדסים בשנה. זאת, במסגרת הניסיון לאושש את שוק התעסוקה בארה"ב, החווה האטה משמעותית בתקופה האחרונה.

בנאום שנשא בדרום קרולניה, אמר אובמה כי "התוכנית תכלול חברות דוגמת אינטל , אשר יכפילו את כמות המהנדסים אשר יעבדו בחברות במסגרת הכשרות הקיץ". כמו כן, החברות המשתתפות בתוכנית יסייעו לאוניברסיטאות הגדולות לממן את הלימודים של המהנדסים, כמו גם יציעו תמריצים שיעודדו את הסטודנטים לסיים את התואר.

"אם אנו רוצים לוודא שהמשרות הטובות של המחר נמצאות בארה"ב, וכאן בדרום קרולניה, עלינו לוודא שכל החברות במשק נהנות מזרם קבוע של עובדים מוכשרים שיוכלו להעסיק", אמר אובמה.

אובמה נשא הדברים לאחר שנפגש בפעם השנייה עם המועצה לתעסוקה ותחרותיות בבית הלבן, קבוצה של 26 גורמים בעלי השפעה על הסקטור הפרטי, אשר בוחנים שלל דרכים להאצת שוק התעסוקה האמריקני. זאת, לאחר שבחודש מאי נוספו רק 54 אלף מקומות עבודה חדשים בארה"ב - הכמות הנמוכה ביותר מזה שמונה חודשים, ופחות משליש מהכמות לה ציפו אנליסטים.

"לא אהיה מרוצה עד שכל אמריקני שרוצה עבודה טובה שמציעה ביטחון כלכלי, יוכל לקבל אותה", דברי אובמה. אובמה, אשר הביע עוד בשבוע שעבר את דאגתו הגוברת מאי-יצירת מספיק מקומות עבודה חדשים בארה"ב, התבטא זה מכבר כי "בכל בוקר, כשאני קם מהמיטה, אני חושב כיצד להביא מקומות עבודה חדשים למשק".