הדולר היציג נחלש ב-1.1% על רקע הישארותו של פישר

הדולר היציג נקבע על 3.395 שקלים ■ האירו היציג נחלש מול השקל ל-4.9 שקלים ■ סטנלי פישר לא ימשיך להתמודד על תפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית עקב גילו

בזירת המט"ח הדולר היציג נחלש היום (ג') מול השקל ב-1.13% לשער של 3.395 שקלים, ברקע ההודעה כי נגיד בנק ישראל סטנלי פישר לא ימשיך להתמודד על תפקיד יו"ר קרן המטבע הבינלאומית עקב גילו. גם האירו היציג נחלש מול המטבע הישראלי ב-0.59% ל-4.9 שקלים. מול האירו נחלש המטבע האמריקני ב-0.1% ל-1.444 דולרים.

"השמועות בעניין עזיבתו האפשרית של נגיד בנק ישראל לטובת הנהגת קרן המטבע הבינ"ל מחלישים את השקל", נכתב בסקירת המט"ח של כלל פורקס. "מבחינה טכנית נראה כי הצמד דולר-שקל בנה תחתית באזור 3.35 שקלים. הוא עשוי להמשיך את מסע העליות שלו לכיוון 3.5 שקלים. שבירה ונעילת מחיר מתחת ל-3.35 שקלים עשויה לדרדר את הצמד עד לאזור 3.30 שקלים".

ההיחלשות של המטבע האמריקני מול השקל מגיעה, כאמור, על רקע הודעת בנק ישראל כי פישר צפוי להישאר בישראל בתקופה הקרובה. זאת, לאחר שמועמדותו לראשות קרן המטבע הבינלאומית נפסלה במהלך הלילה. פישר קיבל ביום שני בלילה הודעה שדירקטוריון קרן המטבע הבינלאומית החליט שלא לכלול אותו בין המועמדים לראשות קרן המטבע, כיוון שתקנון הקרן קובע שגיל המנכ"ל לא יהיה גבוה מ-65 ביום כניסתו לתפקיד - ואילו פרופ' פישר הוא בן 67.

בזירה העולמית הדולר נסחר במגמה מעורבת מול המטבעות העיקריים: מול הליט"ש מתחזק הדולר ב-0.17% ל-1.638 דולרים, ומול הין נחלש ל-80.185 ין.

"השווקים הפיננסים פותחים את השבוע בעצבנות יתר... האירו נסחר בכבדות לאחר פרסום הידיעה על הורדת דירוג החוב של יוון", נכתב בסקירה של כלל פורקס. "אך בסיכום היומי אתמול, האירו הצליח להתחזק מול הדולר".