צפו בווידיאו: העתיד של הניווט - GPS תלת-ממדי

קרלו רטי, מנהל המחקר במכון הטכנולוגי MIT: "מערכות ניווט רגילות יוחלפו בהתקנים אינטראקטיביים שמסוגלים לעבד ולסנן מידע בזמן אמת"

הגאדג'ט החדש שמוביל את תחום הניווט צעד אחד קדימה: צפו באבטיפוס שחושף את המראה האפשרי של לוח המחוונים העתידי. מדובר במערכת ניווט תלת מימדית שיכולה לזהות אם אתה זקוק לכוס קפה, להזמין אותה בשבילך ולכוון את מכוניתך לנקודת האיסוף של אותה כוס קפה. המערכת נקראת "עוזר הנהיגה המושפע המובנה", או בקיצור איידה 2.0 .

"מערכות ניווט רגילות יוחלפו בהתקנים אינטראקטיביים שמסוגלים לעבד ולסנן מידע בזמן אמת" אמר קרלו רטי, מנהל המחקר במכון הטכנולוגי MIT והוסיף, "כיום מערכות הניווט הקיימות ברכב יכולות להיות מתסכלות. אתה מחליט לנסוע במסלול אחר ומערכת הניווט ממשיכה ואומרת "מחשב מסלול מחדש" או "חזור אחורה". השאלה הייתה אם ניתן ליצור מערכת ניווט שתהיה ידידותית יותר לנהג".

הגרסה הראשונה של איידה הייתה רובוט שהרכיב פרופיל של הנהג. הוא למד את ההרגלים של הנהג והציע הצעות מועילות לגבי יעדים אפשריים. הגרסה החדשה החליפה את הרובוט הידידותי במפה תלת ממדית אינטראקטיבית שיכולה לעדכן את הנהג במידע שונה, החל במצב התנועה בכביש וכלה בסטטוס של החברים בטוויטר. המדענים מאם-איי-טי אומרים שהמערכת החדשה פועלת באמצעות זיהוי תנועות יד, מה שמאפשר לנהג לקבוע את התצוגה ע"י הזזת אצבע.

כריסטיאן קלואקל, חוקר במכון הטכנולוגי הוסיף: "אתם זוכרים את הימים שבהם השתמשנו בניירות ובמפות נייר ולעיתים כשהיינו לבד ברכב הייתה לנו שיטה הרפתקנית להניח את המפה על לוח המחוונים בזמן הנהיגה כדי לנסות לנסוע על-פיה. זה היה קשה כי המפה הייתה נופלת מלוח המחוונים. זה מה שאנו מנסים לעשות באמצעות איידה, אבל בצורה מובנית בהרבה. אנו מנסים להביא את המפה הדיגיטלית שבה יופיע כל המידע להיות קרובה ככל הניתן למראה האמיתי של העיר".

אף שערים מוצפות במידע בזמן אמת, הצוות טוען שאיידה מסוגלת לסנן את המידע בהתאם להעדפות הנהג. אך מה קורה אם יש יותר מאדם אחד ברכב? נניח שגבר נוסע ואשתו יושבת במושב לצדו. האם איידה תדע עובדה פשוטה כמו "האישה תמיד צודקת"?