כחלון התערב - ובזק הפחיתה את מחירי התשתיות

בזק נאלצה לשנות מדיניות התעריפים של מחיריה לספקיות האינטרנט בעקבות הלחץ הציבורי ועמדת משרד התקשורת - הודיעה לספקיות על הפחתת מחירי הקווים שהיא מוכרת

בזק נאלצה לשנות את מדיניות התעריפים של מחיריה לספקיות האינטרנט. בעקבות הלחץ הציבורי ובעקבות עמדת משרד התקשורת שהחליט להתערב בנושא, הודיעה בזק לספקיות שהיא מפחיתה את מחירי הקווים שהיא מוכרת. לטענתה, היא משווה אותם למחירים שהיא מציעה בעצמה ללקוחות שלה. בכך מנסה בזק לרכך את הטענות נגדה ולהראות שהיא קשובה ללחץ שמפעילות ספקיות האינטרנט עליה ועל משרד התקשורת למען יתערב בנעשה בשוק.

בזק הודיעה היום (ג') לספקיות שהיא מפחיתה את מחירי התשתית שלה, ואולם היא הפחיתה אותם לרמה שלא מקובלת על הספקיות, שמצדן דורשות לקבל את המחירים שהיא מציעה במבצעיה היא. במסגרת המבצע האטרקטיבי של בזק (89 שקל בחודש לתשתית פלוס ספק פלוס דקות) עד עתה, מרכיב מחיר התשתית של בזק בבאנדל הרגיל (למהירות של 5 מגה ביט) עמד על 72.3 שקל, ואולם בבאנדל ההפוך מחיר התשתית עומד על 59 שקל. בזק הודיעה אתמול לספקיות שהיא מוכנה למכור להן במחיר של 64.3 שקל את קו התשתית, כלומר הנחה של 8 שקלים בלבד לקו. אלא שהספקיות דורשות שבזק תעניק להן הנחה זהה לזו שהיא נותנת על התשתית במבצעים - כלומר מחיר של 59 שקל בחודש לקו.

בחבילת ה-10 מגה שבזק מוכרת לספקיות האינטרנט, היא הפחיתה את המחירים מ-72.3 שקל ל-69.9 שקל עבור הספקיות, כאשר במסגרת הבאנדל ההפוך היא מציעה מחיר של 59 שקל גם כן.

עוד נודע ל"גלובס" ששלשום בערב הוציא אגף הפיקוח של משרד התקשורת הוראה לבזק לקבל ממנה את כל פירוט המבצעים הנוכחיים ואלו מהשנה שעברה, על מנת שניתן יהיה לבדוק לעומק את הטענות של הספקיות. במכתב שהופנה גם לספקיות מבקש אגף הפיקוח לקבל נתונים משני הצדדים כדי שיוכל להשוות ביניהם ולהבין את הטענות דרך המספרים.

שינוי בשוק

ההערכה היא שבזק הבינה שיש בעיה במחירים שהציעה עד כה, ולכן ניסתה ליזום מהלך עוד בטרם יידרש המשרד להתערב בנושא, אך הדברים קרו פחות או יותר במקביל. ככל הנראה, הפנייה של המשרד לקבלת מידע על המבצעים לא שינתה את העובדה שהחברה בכל זאת ניסתה להוריד מחירים לספקיות, אם כי כאמור בצורה שאינה מספקת אותן.

המבצעים האחרונים של בזק במסגרת הבאנדלים ההפוכים יצרו שינוי בשוק, משום שבזק מעבירה יותר ויותר לקוחות למבצעים החדשים ועל ידי כך מצמצמת את מגמת הנטישה אצלה. חשוב להדגיש שמדובר בצמצום מגמת הנטישה, ולא במצב שבו החברה מצליחה פתאום לגייס יותר מנויים, משום שהיא עדיין מאבדת אלפי מנויי טלפוניה מדי רבעון. התוצאה היא שצמצום הנטישה בבזק באמצעות המבצעים האגרסיביים שלה הופך להיות מקור לדאגה של ספקיות האינטרנט, שמגייסות פחות ופחות מנויי טלפוניה.

"הנושא מעולם לא היה מהותי מנקודת מבטנו, ולכן ביצענו את השינוי. עתה, חובת ההוכחה מוטלת על כתפי קבוצות פרטנר וסלקום".

מחירי התשתית של בזק
 מחירי התשתית של בזק