אובמה מזהיר: אם לא תעלה תקרת החוב ישוב משבר פיננסי

בראיון שנערך עם נשיא ארה"ב בתוכנית "טודיי שואו" אמר: "עלול להתרחש משבר פיננסי גלובלי נוסף אם הקונגרס האמריקני לא יאשר את העלאת תקרת החוב הלאומי"

הנשיא האמריקני, ברק אובמה הזהיר היום (ג') במהלך ראיון שנערך עימו בתוכנית "טודיי שואו" ברשת NBC כי "עלול להתרחש משבר פיננסי גלובלי נוסף אם הקונגרס האמריקני לא יאשר את העלאת תקרת החוב הלאומי".

אובמה גם אמר כי הוא תופס את מנהיגי המפלגה הרפובליקנית במילתם כי הם רוצים להמנע ממצב שכזה ואמר כי הוא מצפה להגיע בצורה הגיונית לעסקה אשר תעלה את תקרת החוב.

"מלוא האמון והקרדיט של ארה"ב נמצא בבסיס העניין, לא רק דרך החיים שלנו, זהו גם הגורם הבסיסי שעשוי להשפיע על מערכת הפיננסים הגלובלית. למעשה אנו עלולים לחזור שוב למצב של משבר פיננסי, אם נשחק יותר מדי קרוב לקצה. לכן, אנו מתכוונים לעבוד קשה בחודש הקרוב על עסקה שתמנע מארה"ב להגיע לקצה", אמר הנשיא.

נציין כי הבית הלבן צריך להגיע לפיתרון עד ל-2 באוגוסט על מנת שארה"ב תמנע ממצב בו לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה ולמעשה תגיע לחדלות פירעון. תיקרת החוב הלאומית של ארה"ב עומדת כיום על 14.3 טריליון דולר.

נציין כי המפלגה הרפובליקנית המחזיקה ברוב בקונגרס דורשת ממשל אובמה לבצע קיצוצים נרחבים, כולל קיצוצים בתוכניות הקשורות לרפורמות שעברו לאחר מאמץ רב כגון אלו שבתחום הבריאות. נציין עוד כי המועמדים לראשות המפלגה הרפובליקנית עושים שימוש רב בעניין תקרת החוב על מנת לנגח את הנשיא. מיט רומני המוביל בסקרים נמנע עד כה מלענות תשובות ישירות באשר לדעתו על העלאת תקרת החוב, אך קרא לביצוע קיצוצים תקציביים נרחבים.

בראש הצוות המטפל מטעם הממשל בבעיית תקרת החוב עומד סגן הנשיא, ג'ו ביידן.