סיבוב פרסה? ה-IHH: שוקלים לבטל את המשט לעזה

דובר המשט החדש מסביר כי לאור ההתפתחויות בסוריה והאי-יציבות שמשפיעה על יחסי שתי המדינות - ישקול ה-IHH מחדש את צעדיו: "נחליט על כך עד סוף השבוע"

עושים פרסה? בעוד שבצה"ל נערכים במרץ לקראת המשט לעזה, מאותתים הטורקים כי ייתכן שהאימונים של לוחמי השייטת יישארו בגדר תרגול בלבד.

העיתון הטורקי "הורייט" מפרסם כי בארגון ה-IHH חושבים לבטל את המשט לעבר הרצועה, שהיה מתוכנן לצאת בסוף החודש - בעקבות האירועים האחרונים בסוריה.

"אנחנו שוקלים מחדש את התכניות שלנו", אמר חוסיין הרוק, חבר בארגון ודובר המשט החדש, לעיתון הטורקי והסביר: "אנחנו לא יכולים לעצום עיניים ולהתעלם מההתפתחויות בפתח ביתנו".

מודאגים מהמצב בסוריה

בחודשים האחרונים התעקשו חברי ה-IHH כי בכוונתם לשוב ולנסות להגיע לרצועה, שנה לאחר ההתכתשות הקטלנית מול לוחמי צה"ל בלב ים. "המטרה שלנו היא לא להפליג לעזה. אנחנו חושבים שאנו יכולים לשרת את הכוונה על ידי שליחת ספינה או ביטולה", מפתיע הרוק ומצהיר: "נחליט על כך עד סוף השבוע".

בכיר ה-IHH הדגיש כי הסיבה לספקות החדשים מקורה בשינויים האחרונים בדמשק. "הקהילה הבינלאומית מדברת על התערבות בסוריה, זו התפתחות שיכולה להשפיע על טורקיה בצורה משמעותית, כמו גם על הפלסטינים והשלום האזורי", ציין הרוק, "אנחנו צריכים לקחת את כל הגורמים בחשבון".