מכרז כביש 75: שפיר ודניה סיבוס מתמודדים

היקף המכרז: 220 מיליון שקל למשך שנתיים ■ המכרז יתוקצב מכספי התוכנית הרב-שנתית של מעצ שעלותה הכוללת 38 מיליארד שקל עד 2016

החברה הלאומית לדרכים (מעצ לשעבר) מוציאה למכרז את הרחבתו של כביש 75 הצפוני, בהיקף של כ-220 מיליון שקל למשך שנתיים, כך נודע ל"גלובס". המכרז יתוקצב מכספי התוכנית הרב-שנתית של החברה, שעלותה הכוללת 38 מיליארד שקל עד 2016.

כביש 75 הוא כביש רוחב מצומת קישון במזרח חיפה לצומת נצרת. במסגרת המכרז יוכפל הכביש ויהפוך לדו-מסלולי ודו-נתיבי בששת הקילומטרים בין צומת ישי לצומת נהלל. היקפו הגדול יחסית של המכרז נובע ממורכבות המיזם, הדורש העתקתם של עצי אלון וזית עתיקים לאורך הציר. הציר סובל מעומסי תנועה, וגם בסביבתו מבוצעות עבודות הכפלה, בכבישים 77 ו-79 הצפוניים לו.

בהמשך מתוכננת בנייה של מחלף בצומת ישי. ל"גלובס" נודע כי שפיר פרויקטים של האחים שפירא ודניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל, מתכוונות להשתתף במכרז.

חלק מהקבלנים בתחום הביעו בפני "גלובס" תרעומת על המספר הגדול של פרויקטים שהוצאו למכרז באחרונה. לדבריהם, המדינה עצמה מכשילה את האפשרות לסיים את הפרויקטים בזמן, בגלל המדיניות המגבילה את מספר העובדים הזרים.