מניית היום: השלימה ניסוי קליני בהצלחה - ומזנקת ב-12%

ביונדווקס דיווחה על הצלחה בתוצאות הניסוי הקליני שלב 2 שערכה לבחינת הבטיחות ותגובת המערכת החיסונית של הגוף לחיסון האוניברסאלי לשפעת

חברת ביונדווקס , המפתחת חיסון אוניברסאלי לשפעת, מרכזת היום (ה') עניין רב לאחר שהודיעה על אבן דרך וצעד נוסף בדרך להוכחת חיסון אוניברסאלי וחדשני נגד מרבית סוגי השפעת. החברה דיווחה על הצלחה בתוצאות הניסוי הקליני שלב 2 (IIa) שערכה לבחינת הבטיחות ותגובת המערכת החיסונית של הגוף ל-Multimeric-001, החיסון האוניברסאלי לשפעת שמפתחת החברה ושעשוי לספק הגנה רב-עונתית ורב-זנית כנגד זני שפעת קיימים ועתידיים.

תוצאות הניסוי הוכיחו כי החיסון מעורר תגובות חיסוניות חזקות, בעל יכולת להגביר את התגובה החיסונית לחיסון השפעת המסחרי, בטוח לשימוש ואינו גורם תופעות לוואי חמורות. ביונדווקס מדווחת על עמידה ביעדי הניסוי, ומתכננת להתחיל בביצוע הניסוי הבא במהלך הרבעון הרביעי של 2011 בשני מרכזים רפואיים בישראל, ולכלול בו כ-110 משתתפים, גברים ונשים בגילאי 65 ומעלה. הניסוי הבא צפוי להסתיים ברבעון הראשון 2012.

ד"ר רון בבקוב, מנכ"ל ביונדווקס, אמר היום כי "אנו גאים ושמחים מאד על הצלחת הניסוי. חיסון ה-Multimeric-001 אינו רק בטוח כחיסון עצמאי, אלא הוכיח גם יכולות לשפר את ביצועי חיסוני השפעת המסורתיים. אנו מעריכים שאספקת חיסון אוניברסאלי לשפעת לכלל האוכלוסייה העולמית אפשרית, והשלמנו היום עוד צעד חשוב נוסף בדרך להגשמת חזון זה".

ד"ר תמר בן ידידיה, המדענית הראשית של ביונדווקס, ציינה כי "תוצאות הניסוי מאוד מעודדות. הראנו עד עתה, בשלושה ניסויים קליניים שנערכו בקרב יותר מ-320 משתתפים, שחיסון ה-Multimeric-001 בטוח ויעיל בהפעלת שתי זרועות המערכת החיסונית אף בשילוב עם חיסוני שפעת מסורתיים".