גוגל טרנדס למאי: "גלובס" מגדיל את הפער מול אתרי הכלכלה

וואלה ממשיך לשמור על המומנטום מאז עקף במארס את ‏ynet‏, אך התחרות ביניהם צמודה מאוד‏

‎‎אתר "גלובס" ממשיך להוביל ולחזק את מעמדו כאתר הכלכלה המוביל בישראל - כך עולה מנתוני גוגל טרנדס המעודכנים לחודש מאי 2011. על-פי הנתונים, ענף האינטרנט כולו התעורר בחודש האחרון לאחר ירידה מסוימת בעקבות חופשת פסח ותקופת החגים באפריל, במהלכה ישראלים רבים שהו בחו"ל.

על-פי כלי המדידה של ענקית החיפוש גוגל, "גלובס" שיפר את מעמדו בחודש שעבר ,והוא מוביל את רשימת האתרים הכלכליים עם 105-140 אלף גולשים שונים ביום מישראל. אחריו נמצא אתר "דה מרקר" עם 80-110 אלף גולשים שונים ביום (כולל ,דה מרקר קפה"). בפער ניכר נמצא במקום השלישי אתר "כלכליסט" עם 60-75 אלף גולשים שונים ביום, ואתר "ביזפורטל" שאליו גלשו כ-55-60 אלף גולשים שונים ביום.

תוצאות המדידה של גוגל טרנדס מגיעות 3 ימים לאחר פרסום נתוני סקר ‏TIM‏ של חברת ‏TNS‏ טלסקר לחודש מאי, שהראה כי אתר "גלובס" ממשיך להתחזק ורשם עלייה של 25% לכדי שיעור חשיפה של 16%. זאת, בהשוואה לחשיפה של 15% לאתר "דה מרקר" ו-16.4% לאתר "כלכליסט".

להלן הגרף החודשי למאי; מקרא: "גלובס" - קו כחול; "דה מרקר" - קו אדום; "כלכליסט" - קו צהוב; "ביזפורטל" - קו ירוק.

גרפים גוגל טרנדס
 גרפים גוגל טרנדס

עוד עולה מנתוני גוגל טרנדס כי רשת פייסבוק ממשיכה להוביל בפער ניכר את ראש הדירוג של הגולשים הישראלים עם 1.5 מיליון גולשים שונים ביום - זינוק אדיר של 330% מאז ינואר 2009.

אחרי פייסבוק נמצא אתר וואלה, שאמנם התחזק בחודש מאי עם כמות גולשים שונים ביום שנעה 750 אלף למיליון גולשים, אך הרגיש מקרוב את אתר ‏ynet‏ נושף בעורפו עם 750-900 אלף גולשים שונים ביום.

גרפים גוגל טרנדס
 גרפים גוגל טרנדס

מקרא: פייסבוק - קו כחול; וואלה - קו אדום; ynet - קו צהוב

גם אתרים ישראליים בולטים אחרים התחזקו במהלך חודש מאי. אתר מאקו של זכיינית ערוץ 2 קשת הגיע בחודש שעבר ל-400-600 אלף גולשים שונים ביום, כשאחת הסיבות לכך קשורה לעונה התשיעית של "כוכב נולד" שמושכת לאתר לא מעט גולשים וההצלחה של "רמזור".

מאחורי מאקו נמצא אתר נענע10, שעלה אף הוא בכמות הגולשים עם 380-450 אלף גולשים שונים ביום, בין היתר הודות לעונה החמישית של "הישרדות".

גרפים גוגל טרנדס
 גרפים גוגל טרנדס

מקרא: מאקו - קו כחול; נענע10 - קו אדום; msn ישראל - קו ירוק; תפוז - צהוב.

בגיזרת אתרי הספורט, שחודש מאי האחרון היה חודש השיא שלהם עם גמר הליגות בישראל ובאירופה כולל גמר ליגת האלופות והפיינל פור בכדורסל, ממשיך להוביל בבטחה אתר ‏one‏ עם 150-200 אלף גולשים שונים ביום, לעומת האתר של ערוץ הספורט עם 90-140 אלף גולשים שונים ביום.