"המדינה מפחידה לשווא - רוצה להבטיח את המס על הבלו"

כך אומר שמוליק בן ארי, מהנדס רכב ראשי באגד, במסגרת ועידת ישראל לתחבורה ■ "משרד התשתיות ניהל מערכת של הפחדות נגד המכוניות החשמליות"

"משרד התשתיות ניהל מערכת של הפחדות נגד המכוניות החשמליות - המדינה רוצה להבטיח לעצמה את המס על הבלו", כך אמר היום (ה') שמוליק בן ארי, מהנדס רכב ראשי באגד, במסגרת ועידת ישראל לתחבורה.

לדבריו, המשרד ניהל קמפיין בכיוונים לא רציניים: "על פי ועדת התקינה, ברכב חשמלי האדם צריך להביא אישור שהשקע שלו בבית הוא בסדר. משרד התשתיות ניסה להפחיד ותהה מה יקרה אם יהיו 50 מכוניות חשמליות בשכונה אחת? נזכיר כי בשנים האחרונות 3 מיליון מזגנים נכנסו לישראל - לא שמעתי את משרד האנרגיה מתנגד לזה".

בן ארי הוסיף: "אני עוד לא רואה מאות אלפי רכב חשמליים עושים פלאג אין באותו זמן. משרד האוצר לוקח 15 מיליארד שקל על הבלו לשנה, מה יקרה אם יהיו 2 מיליון מכוניות חשמליות - המדינה מבטיחה לעצמה את מס הבלו בעתיד".

מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור, אמר כי "משרד התחבורה בארץ מהווה אור לגויים בנושא תחליפי הנפט בחודשים האחרונים. אין לנו ידיעה מתי יתכלה הנפט בעולם וכבר עכשיו רואים שינוי מגמה של רכישת כלי רכב מעוטי זיהום".

סמנכ"לית רגולציה וסטנדטיזציה של בטר פלייס, זיוה פתיר, אמרה כי "עד סוף השנה הזו, בלי גרוש אחד ממשלתי קמה פה תשתית - תחנת הדלק נמצאת בבית, לכל אחד יש שקע בבית שהוא יכול לחבר. אין גם מונופול לבטר פלייס לעשות את זה, הדרישה בעולם היא שכל אחד יוכל לטעון את המכונית בביתו, אסור לייצר מצב שבשביל רכב אחד צריך להקים תחנת כוח".