הטיפ היומי: הכל בדולר טרי - מניית צמיחה לא יקרה

שילוב של אבטלה גבוהה בארה"ב ומחירי מזון גבוהים, מגביר את הפופולריות של חנויות מסוגה של דולר טרי ■ לקוחותיה כבר לא מסתפקים בקניית צעצועים, אלא עורכים בה קניות יומיומיות

דולר טרי (סימול: DLTR ) מוכרת את מרבית מוצריה בדולר בודד או פחות, ומייצרת צמיחה מרשימה במכירות, בפרט בשנתיים האחרונות. שילוב של אבטלה גבוהה בארה"ב ומחירי מזון גבוהים, מגביר את הפופולריות של חנויות מסוגה, שכן לקוחותיה כבר לא מסתפקים בקניית צעצועים, אלא עורכים בחנויותיה חלק מהקניות היומיומיות שלהם. ב-1,840 מתוך 4,100 חנויות הרשת, נמכרים מזון ומשקאות בסיסיים.

רווחי החברה עלו ב-40% לפני שנתיים, ובשנה שעברה ב-24% נוספים. ברבעון הראשון של השנה צמחו רווחיה ב-34% ביחס לרבעון המקביל. הצמיחה נובעת מגידול במספר החנויות, כ-300 מדי שנה.

בנוסף, יחס המכירות למ"ר עולה בהדרגה. המכירות בחנויות זהות עלו ב-6.3% בשנה הקלנדרית האחרונה - התמתנות לעומת 7.2% בשנה הקודמת. אך ברבעון הראשון חל שוב שיפור ל-7.1%. המניה רשמה, בהתאם, עלייה של 10% מתחילת השנה. זאת לאחר שזינקה ב-74% ב-2010.

הסיכון העיקרי שאליו חשופה דולר טרי, הוא מחירי הדיזל ועלויות התעבורה, והחשיפה לאינפלציה, שכן זמן התגובה בין עליית המחירים לגלגול העלות ללקוח עשוי לפגוע ברווחיה.

דולר טרי מציעה שילוב נדיר של צמיחה מוכחת ודפנסיביות, ומנייתה בהחלט לא יקרה, אם לוקחים בחשבון את הצמיחה הגבוהה גם ביחס למתחרות. מכפיל הרווח הממוצע שלה בחמש השנים האחרונות היה 16.77. אנו צופים רווח של 4 דולר למניה, המשקף צמיחה שנתית של 24%. הדבר נותן מכפיל 18, המשקף מחיר יעד של 72 דולר - אפסייד של כ-17% מעל מחירה הנוכחי.

*** נכתב על ידי רוני יונסיאן, אנליסט ני"ע זרים, בנק לאומי