תכירו: מנהל קרן המהמר ב-6 מיליארד דולר על "יום הדין"

מארק שפיצנגל מפסיד בימי עליות טונות של כסף אך נשאר רגוע ■ הוא ולקוחותיו בטוחים כי אסון קטסטרופלי קרב, וכי מדד ה-S&P 500 יקרוס ב-40%

תכירו את מארק שפיצנגל (Spitznagel), מנהל קרן הגידור Universa, אשר בימי עליות בוול סטריט מפסיד טונות של כסף אך נשאר רגוע. מדוע? חלק גדול מהתשובה נובע מהעובדה כי הוא צריך לספק תשובות רק לכמה עשרות בודדות של לקוחות, אשר יכולים להשקיע בקלות 50 מיליון דולר לפחות, רף המינימום להשקעה בקרן.

חלק נוסף בתשובה לשאלה כיצד נשארים רגועים במצב כזה הוא ששפיצנגל ולקוחותיו בטוחים שאסון קטסטרופלי יגיע - אסון שיפיל את מדד ה-S&P 500 בלפחות 40%. עד שזה יקרה, הם ימשיכו להפסיד כסף - "זה פשוט בלתי נמנע".

המגזין "פורבס" ערך פגישה עם שפיצנגל ותיאר אותה כך: "בערך 95 מתוך 100 טריידים שלו מפסידים אך שפיצנגל רגוע ושלו בעודו יושב במשרדו, מאזין למוסיקה קלאסית ומפסיד כסף. הוא מוכן ומזומן לברבור השחור הבא שיגיע".

שפיצנגל, שגילו נע סביב 40 שנה, אולי צעיר מדי כדי להיות כל כך פסימי, אך בדיקת ההיסטוריה שלו מגלה מהיכן נובעת הפסימיות: הוא היה יד ימינו של נאסים טאלב, מחבר הספר "הברבור השחור" ופסימיסט ידוע בוול סטריט, בקרן Empirica, קרן "יום הדין" מפורסמת נוספת.

*** הכתבה המלאה פורסמה באתר Business Insider