"בהחלט ניתן לזהות הזדמנויות רבות בבורסה לטווח הארוך"

אורי גלאי מסיגמא: "בשלב זה איננו מזהים הרעה בתנאי המשק ובאיתנות החברות ולכן סבורים שמכירה כעת של אגרות חוב ומניות תהיה שגיאה בראייה ארוכת הטווח"

"חוסר הוודאות בנוגע להמשך הדיונים ולתוצאותיהם, הן בנוגע למשבר החובות היווני והן לגבי תקרת החוב האמריקני, יוצר שוק תנודתי ורגיש לאירועים. פדיונות הענק בענפי קרנות הנאמנות ותעודות הסל מלבים את קצב ירידות השערים ובהחלט ניתן לזהות הזדמנויות רבות לטווח הארוך. בטווח הקצר אנו סבורים כי הדשדוש יימשך עד שיצטברו נתוני מאקרו חיוביים ויסתמן פתרון למשבר החוב באירופה". כך מציין אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות, בסקירה השבועית שפרסם.

לגבי שוק האג"ח מציין גלאי כי אגרות החוב של חברת פטרוכימים ושל חברת גדות ביוכימיה ריכזו עניין רב בשבוע שעבר, חברת בת (בשרשור) של פטרוכימים והמהווה גם חלק מקבוצת דלק של יצחק תשובה. אגרות החוב של שתי החברות ירדו על רקע הורדת דירוג בשיעור חד במהלך השבוע ונסחרו בשיא הירידות בתשואות גבוהות של כ-20%. "להערכתנו יש להמתין עם מימוש ההחזקה בניירות עד לתיקון צפוי באגרות שתי החברות".

בטווח הארוך יש עדיין עדיפות לאגרות החוב בדירוג A ומטה אולם בטווח הקצר סובלות אגרות אלה מסנטימנט שלילי ומתנודתיות גבוהה. "בשלב זה איננו מזהים הרעה בתנאי המשק ובאיתנות החברות ולכן סבורים שמכירה כעת של אגרות חוב ומניות תהיה שגיאה בראייה ארוכת הטווח. לפני שנחפזים ומצטרפים לעדר ומוכרים נייר תוך קיבוע ההפסד בשל כותרת כזו או אחרת חשוב מאוד לבחון את החברה ואת דו"חותיה. פעמים רבות נגלה שהירידות הן יותר הזדמנות קנייה מאשר מכירה".