השבוע בוול סטריט: במוקד - חשש מפני יוון והודעת הפד

השבוע הפד עלול לחתוך את תחזית הצמיחה של ארה"ב ■ מניות הבנקים ומניות הטכנולוגיה צפויות לעמוד במוקד המסחר השבוע

וול סטריט צפויה לפתוח את שבוע המסחר כאשר ברקע הבהלה מפני חדלות פירעון מוסיפה לטלטל את השווקים: בסוף השבוע נרשמה התאוששות קלה בוול סטריט, המדדים נעלו את יום המסחר האחרון במגמה מעורבת, מדד הנאסד"ק ומדד S&P ננעלו בעליות ביום ו' האחרון אחרי 7 שבועות רצופים שנסגרו בירידות. בוול סטריט שאבו תקווה מסויימת מהאפשרות שהאיחוד האירופי קרוב מאוד לחלץ את יוון מפני חדלות פרעון. המשקיעים בארה"ב קשובים לכל התפתחות בגזרת יוון ומצפים לבשורות שיחזקו את האמון בשוק המניות. מניות הבנקים ומניות הטכנולוגיה צפויות לעמוד במוקד המסחר השבוע.

את המשקיעים האמריקנים מטרידות גם הבעיות מבית, נזכיר כי בבנק ההשקעות גולדמן זאקס הצטרפו בסוף השבוע לקרן המטבע הבינלאומית, וחתכו את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב. בנק ההשקעות הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב ל-2% ברבעון השני, בהשוואה לתחזית קודמת של 3%. בבנק ההשקעות נימקו את הערכתם בנתוני מאקרו מאכזבים, המצביעים על האטת הצמיחה בכלכלה האמריקנית, כמו כן החולשה בשוק העבודה ובסקטור הייצור, התרחבות הגירעון התקציבי, אזהרות סוכנויות הדירוג הגדולות בנוגע לדירוג האשראי של הכלכלה הגדולה בעולם, ופאניקת המשקיעים.

בזירת המאקו שטף אשל אירועים חשובים, ביום רביעי הודעת הריבית ומסיבת עיתונאים של ה-FOMC, הבנק המרכזי בארה"ב צפוי לחתוך את תחזית הצמיחה הכלכלית של ארה"ב.

ביום חמישי נתוני תעסוקה ונדל"ן, ב-15:30 (שעון ישראל) יפורסם הנתון השבועי של תביעות ראשונות לדמי אבטלה ובהמשך נתון נדל"ן של מכירת בתים חדשים.

ביום שישי יפורסם נתון הזמנות למוצרים בני קיימא ובהמשך האמדן הסופי של התמ"ג (GDP) לרבעון.

בנק אוף אמריקה צפוי לרכז עניין רב השבוע בעקבות החשיפה הישירה של הבנק לנכסי יוון בגובה של 477 מיליון דולר

הרשת החברתית-מקצועית לינקדאין צפויה להמשיך לרכז עניין לאחר שסימנה את תחילתה האפשרית של בועה חדשה - כשיצאה להנפקה לפי שווי של 9 מיליארד דולר, הגבוה ביותר שהציגה חברת אינטרנט כלשהי מאז הנפקת גוגל ב-2004. גם ספקית המוזיקה ברשת פנדורה, הכפילה את שוויה במהלך הנפקתה עקב ביקושים גבוהים.

[לטבלת ישראליות בעולם][לארביטראז]