מנהל עסקים ראשי בשופרסל: רוצים מחיר זול? קנו מותגים פרטיים

ריצ'י האנטר בכנס איגוד המזון: "המותג הפרטי יתפוס יותר מקום בסופרמרקטים ובחיים של כולנו, וכך נזכה לרכוש מוצרים יותר בזול"

"לעם ישראל יש אפשרות, אם הוא רוצה, לקנות מוצרים איכותיים ובמחיר זול יותר: המותגים הפרטיים ברשתות נמכרים היום בעשרות אחוזים יותר בזול מאשר המותגים המובילים" - זוהי עצתו של ריצ'י האנטר, מנהל העסקים הראשי של שופרסל, בכנס "מזון בעידן החדש 2011" שהתקיים היום (א'). ברקע, כידוע, מחאת הציבור על יוקר מחירי המזון בישראל.

האנטר סיפר על סקר לקוחות שנערך בשבוע שעבר, בו נדרשו 1,000 לקוחות לעבור מבחני השוואה בין המוצרים הפרטיים של שופרסל למותגים המובילים המתחרים בהם. בסקר נשאלו הלקוחות איזה מוצר יותר טעים ואיכותי יותר, ואותו היו מעדיפים לקנות מבלי לדעת מראש איזה מותג הם צורכים.

"מרבית הלקוחות העדיפו את המותגים הפרטיים שוקולד, טונה, אבקות כביסה - כולם נבחרו כאיכותיים יותר על-ידי הלקוחות, מבלי שידעו שהמוצרים בהם בחרו זולים יותר בעשרות אחוזים מהמותגים המובילים באותו התחום", אמר האנטר. "סוגיית המחירים תהיה הפקטור המשמעותי ביותר מול הצרכן הישראלי בשנים הקרובות. עם ישראל רוצה לקנות בזול ולהמשיך לקבל הנחות בחנויות הגדולות. בראייה של 5 שנים קדימה, המותג הפרטי יתפוס יותר מקום בסופרמרקטים ובחיים של כולנו, וכך נזכה לרכוש מוצרים יותר בזול".

האנטר המשיך ואמר: "נוהגים לציין כי נתח המותגים הפרטיים ברשתות בארץ הוא סביב ה-10% פחות או יותר - בהשוואה לנתח מכירות של 30%-50% ברשתות באירופה, אבל זה לא נכון: בישראל לא כוללים בנתח המכירות פירות, ירקות ובשר. אם המוצרים הללו ישוקללו פנימה, אנחנו עומדים על נתח מכירות של מוצרים פרטיים בשיעור של 30%. ועדיין, יש מקום לצמיחה. בעתיד הקרוב נשיק יותר ויותר מוצרים פרטיים, בתנאי שיהיו לפחות ב-20% זולים יותר מהמותגים המובילים בשוק".