אנרכיה? הקיבוצים: "נתנגד בכוח ליבוא מוצרי חלב"

מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב שור: "אמירתו של ראש הממשלה אומללה. מימוש כוונתו של נתניהו ימוטט את משק החלב ויפגע כלכלית באלפי משפחות המתפרנסות ממשק החלב בישראל"

התנועה הקיבוצית תקיים מחרתיים (ה') כינוס חירום בתגובה לאמירתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי יפעל ליבוא חלב ומוצריו מחו"ל.

מזכיר התנועה הקיבוצית, זאב (ולוולה) שור, התייחס לאמירת נתניהו בחריפות: "אמירתו של ראש הממשלה היא אומללה. מימוש כוונתו ימוטט את משק החלב ויפגע כלכלית באלפי משפחות המתפרנסות ממשק החלב בישראל. אני מצפה מראש הממשלה שיחזק את היצרנים ולא יחלישם".

לפי שור, "המתקפה על יצרני החלב עושה עוול לאלפי חקלאים שהצעידו את משק החלב הישראלי לצמרת העולמית. לא החקלאים הם האחראים לעליית מחיר מוצרי החלב, ולא ניתן להופכם לשעיר לעזאזל. נתנגד בכוח לכוונת הממשלה לפגוע ביצרנים בהחלטות פופוליסטיות".

שור: "המאבק שלנו ייעשה במסגרת החוק"

בשיחה עם "גלובס" ציין שור כי "המאבק שלנו בכוונת ראש הממשלה ייעשה במסגרת החוק - לא נעשה דברים שאינם חוקיים אבל נעשה מאבק כי זה מאבק קיומי. אם נתניהו יממש את כוונתו, זה אסון בשבילנו, וניאבק בהתאם למה שהחוק מתיר לנו".

- מחיר מוצרי החלב בישראל לא גבוה בעיניך?

"אני בהחלט חושב שנתניהו ושטייניץ צריכים לקחת את כל הגורמים, כולל המחלבות ורשתות השיווק, ולפתור את בעיית המחירים. לנו החקלאים יש מחיר מטרה למחיר החלב בחוק. אני בעד שיירדו מחירי הקוטג', כי אנחנו לא מקבלים יותר ממחיר הקוטג' המאמיר".