רון לאודר יזרים עשרות מיליוני שקלים לערוץ 10

זאת על מנת לתמרץ את המעבר של חדשות ערוץ 10 לירושלים, לאולפני הבירה שבבעלותו

איש העסקים רון לאודר יתמרץ את המעבר של חדשות ערוץ 10 לירושלים בהזרמת כסף מוגדלת. ל"גלובס" נודע כי מדובר בחלק יחסי גדול לחלקו של לאודר מבין בעלי המניות של הערוץ, העומד על 24% מהמניות. מדובר בעשרות מיליוני שקלים. בעל השליטה בערוץ, יוסי מימן, לא צפוי לקחת חלק בהזרמה בעתיד הנראה לעין.

לאודר הוא הדמות המשמעותית מאחורי המעבר של חדשות ערוץ 10 לירושלים, זאת לאור העובדה שבסופו של דבר עוברת חברת החדשות לשבת במתחם אולפני הבירה שבבעלותו.

כמו כן, לאודר הוא זה שהפציר בראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לתת תמריצים מיוחדים לערוץ 10 ולעובדיו שיעברו לחיות ולעבוד באזור ירושלים. התערבותו של לאודר הביאה לכך שערוץ 10 החליט לעבור אל תחומי ירושלים בניגוד לכוונתו המוקדמת לעבור לכפר הערבי אבו גוש.

תחליף לאוריגו

לאודר, המבקר בימים אלה בישראל, אמר לא אחת כי היה מעוניין לרכוש את חלקו של ארנון מילצ'ן בערוץ 10 אם לא תהיה אופציה קנייה טובה יותר. בינתיים נבחנה האפשרות למכירת חלקו של מילצ'ן לאתר האינטרנט תפוז.

ההזרמה הנקודתית של מילצ'ן מסייעת לערוץ גם בהתמודדות היומיומית לאור ההחלטה שלא לקבל תמיכה מקרב הגידור אוריגו שהייתה אמורה לעמוד על 100 מיליון שקל. בעלי המניות של הערוץ החליטו להמשיך ולחפש אחר קרן אחרת אשר תאפשר תנאי החזר תשלומים טובים יותר וכזו שלא תקשה בכל נושא הערבויות - נושאים שהפילו בסופו של דבר את העסקה מול ערוץ 10 בחודשים האחרונים.

ערוץ 10 ודוברו של לאודר לא הגיבו לידיעה.