פסגות במגעים לרכישת 50% מסוכנות הביטוח היימן

שווי העסקה מוערך בעשרות מיליוני שקלים ■ העסקה הנרקמת, אם תבשיל, תהיה הגדולה ביותר שביצעה עד כה פסגות בשוק סוכנויות הביטוח

בית ההשקעות פסגות, בניהול רונן טוב ובשליטת קרן אייפקס, ממשיך במאמציו לבסס לעצמו זרוע משמעותית להפצה באמצעות סוכנויות ביטוח בבעלות חלקית. ל"גלובס" נודע כי בית ההשקעות מנהל מגעים מתקדמים לרכישת סוכנות הביטוח היימן ניהול הסדרי ביטוח ופיננסים, המנוהלת על ידי מייסדה ובעליה חיים היימן. לפי ההערכות, היקף העסקה הוא כמה עשרות מיליוני שקלים.

בשוק הביטוח מציינים כי העסקה הנרקמת, אם תבשיל, תהיה הגדולה ביותר שביצעה עד כה פסגות בשוק סוכנויות הביטוח. זאת משום גודלה של סוכנות היימן, ומשום שהפעם מסתמן שבניגוד לרכישות שביצעה עד כה בסוכנויות ביטוח, פסגות לא תרכוש בשלב הראשון רק 25% מהסוכנות אלא 50%. נדגיש, כי העסקה הנרקמת טרם אושרה באורגנים הנדרשים בפסגות. את היימן מייצג במגעים עו"ד ג'ון גבע ואת פסגות מייצג עו"ד שחר לוי מהרצוג פוקס נאמן.

סוכנות היימן ניהול הסדרי ביטוח ופיננסים הוקמה בשנת 1998, ונמנית על חברי פורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים. במסגרת עבודתה היא משווקת מוצרים במגוון ענפי הביטוח משורה ארוכה של קבוצות ביטוח, בראשן מגדל - שבעבר אף הביעה עניין ברכישת החזקות בסוכנות.

נכון להיום לפסגות החזקות מיעוט בשיעור של 25% בשורה של סוכנויות ביטוח: פרופיט, מנ.פ.א, אופטיביט (25.5%), בני שריד וסוכנות עמיתים. ואולם, לבית ההשקעות נחיתות ניכרת ביחס למתחריו המרכזיים בשוק החיסכון לטווח ארוך, בכל הקשור לזרוע הפצה באמצעות סוכנויות ביטוח בבעלות.

פסגות הוא בית ההשקעות הגדול בשוק, ובין היתר הוא גם הגדול ביותר בפעילויות של קופות גמל - מנהל כ-49.2 מיליארד שקל - הנמנות על מוצרי החיסכון לטווח ארוך לצד הפנסיה וביטוחי החיים.