פועלים שוקי הון ירכז הצעות לרכישת חלקה של גאון באייס דיפו

‎‎גאון אחזקות: "לא התקבלה החלטה על מכירת ההחזקות באייס, לא נוהל מו"מ ולא נקבע שווי כלשהו לעסקה עתידית"‏

‎‎קבוצת גאון אחזקות שכרה את שירותיו של בנק ההשקעות פועלים שוקי הון מקבוצת הפועלים, כדי לרכז עבורה את ההצעות למכירת חלקה ברשת הקמעונאות אייס דיפו שנקלעה לקשיים. זאת, לדברי החברה, לנוכח פניות של גופים שונים שהביעו התעניינות ברכישת המניות.

‏בגאון אחזקות הדגישו בהודעה לבורסה, כי עד כה "לא התקבלה כל החלטה בחברה על מכירת החזקותיה באייס, לא נוהל מו"מ ולא נקבע שווי כלשהו לעסקה עתידית". ‏גאון מחזיקה את השליטה ברשת ה"עשה זאת בעצמך" בשותפות שווה עם שלמה זבידה, שבשלב זה לא מעוניין למכור את חלקו בחברה.

‏בינתיים מחזיקי האג"ח של אייס ממתינים לדיון מול הנהלת החברה, הצפוי להתקיים בשבוע הבא באסיפת בעלי החוב. בשבוע שעבר דרשו המחזיקים מהנהלת אייס למצוא דרך, שבה יובטח כי יקבלו את התשלום הקרוב, בסוף אוקטובר. בשלב זה נתוניה הפיננסיים של אייס מצביעים על כך שהיא תוכל לעמוד בתשלום. אייס תידרש בסוף אוקטובר לשלם למחזיקים כ-32 מיליון שקל, מתוך סך התחייבויות אג"ח בהיקף של כ-120 מיליון שקל.

‏רצף האירועים השליליים שמלווה את אייס דיפו באחרונה, הוביל אותה להודיע בחודש שעבר על שינוי במבנה הארגוני שלה, במסגרת תהליכי התייעלות והבראה שהיא מבקשת ליישם. במסגרת זו יצומצם מטה החברה, ויאוחדו מטות ההנהלה של 37 סניפי אייס עשה זאת בעצמך ו-17 סניפי אוטו דיפו, המספקת אביזרים ושירותים לרכב.

‏אייס גם נפרדה מהמנכ"ל, ליעד כהן, קצת יותר משנה לאחר שנכנס לתפקיד, ומינתה את אבי הוכמן כמ"מ המנכ"ל. דירקטוריון החברה אישר רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של כ-25 מיליון שקל, ובעלי המניות גאון וזבידה התחייבו להזרים לחברה לפחות 20 מיליון שקל במסגרת הנפקת זכויות.

‏בשנה וחצי האחרונות הפסדיה המצטברים של אייס הגיעו לכ-40 מיליון שקל, כאשר תחום המוצרים לבית נמצא בלב הבעיה. ההפסדים הובילו את אייס להציג גירעון של 12.4 מיליון שקל בהונה העצמי והתחייבויות שוטפות של כ-354 מיליון שקל, לעומת מזומנים והשקעות לטווח קצר בסך 84 מיליון שקל. בדוחות ציינה אייס כי הגיעה להסכמה עם הבנקים, לא להעמיד לפירעון מיידי את האשראי שהעניקו לה, בכפוף להזרמת הון בעלים.

‏משה גאון, יו"ר גאון אחזקות, מסר: "אנו עסוקים בהבראת החברה ובהחזרתה למסלול. שכרנו בנק השקעות על מנת לרכז את כל הפניות המופנות אלינו ברכישת החברה. כל מספר שמתפרסם אינו מבוסס על עובדות, אלא על רכילות בלבד. אנחנו לא מקיימים מו"מ עם שום גורם, ובמידה שבנק ההשקעות יקבל הצעה רצינית, הוא יביא אותה לידיעתנו ואנו נבחן אותה". ‏‎‎‏