אישום: עידו סמואל איים על שותפו - "אני אהרוג אותך"

כתב אישום נוסף הוגש נגד עידו סמואל, והפעם בגין איום לכאורה על שותפו יוסי שובל לבל יעיד נגדו ■ כמו כן מואשם סמואל כי איים על השחקן אריה מוסקונה, עמו הוא שרוי בסכסוך כספי

כתב אישום נוסף נגד עידו סמואל, המואשם בהונאת משקיעים: לבית משפט השלום בתל אביב הוגש הבוקר (ד') כתב אישום נגד עידו סמואל בטענה שתקף כמה פעמים את שותפו לכאורה למעשי המרמה, יוסי שובל איים עליו וניסה להפחיד אותו לבל יעיד נגדו. כמו כן מואשם סמואל כי איים על השחקן אריה מוסקונה, עמו הוא שרוי בסכסוך כספי.

כתב האישום מפרט כיצד ביולי 2007, בעת ששהו יחדיו במעצר איים סמואל על שובל באומרו לעצורים האחרים ותוך שהוא מצביע על שובל: "זה הבחור שאמרתי לכם שפתח על ההוא..", ובהמשך אמר: "צריך לקבל אחד בתחת... צריך לקבל דקירה... לחורר אותו..."; ובהמשך אמר, בין היתר: "אתה בן אדם מת לא חשוב אם בפנים או בחוץ".

ב-26 במאי איים סמואל על שובל באומרו: "תיקח את עסקת הטיעון אני הולך לחמש שנים, זו תליינית השופטת הזו, אם אתה חושב שאתה הולך לקבל פחות אתה חולם... יש דברים שאתה לא יודע על ביברוקר, חכה, חכה". ב-19 ביוני בחצר ביהמ"ש ניסה סמואל שוב להדיח את שובל ואיים עליו: "יש לך יומיים לקחת את התיק עליך או שאני מזיין אותך, הורג אותך". בצהרי אותו יום איים סמואל על שובל באומרו שוב: "אני אזיין אותך, אני אהרוג אותך".

עוד טוענת הפרקליטות בכתב האישום כי במאי 2010 ברחוב ברקוביץ בתל-אביב, על רקע סכסוך כספי, תקף ואיים סמואל על אריה מוסקונה, ואמר לו: "מניאק, זבל, מזדיין בתחת, אם לא השותף הפראייר שלי הייתי מזיין אותך בתחת, חכה, חכה, אני אשלח אותך לאיכילוב". בהמשך, כך על-פי כתב האישום, תקף סמואל את מוסקונה, בעט בו וניסה להכותו בקסדה.

בא כוחו של סמואל, עו"ד גיל עשת, מסר בתגובה כי סמואל מכחיש את תלונתו החדשה והמגמית של יוסי שובל כאילו סמואל איים עליו או ניסה להדיחו במהלך המשפט: "שובל הוא מי שנאשם יחד עם סמואל בפרשת בי-ברוקר ומצוי עמו בניגוד אינטרסים מובהק, שכן היה בעלי החברה ומורשה חתימה יחיד בחשבונותיה, וזאת לפי כתב האישום.

"כספי המשקיעים בפרשה זו הועברו לשובל ולא לסמואל. שלושת המתלוננים שהעידו לאחרונה במשפט בפרשה זו כיוונו תלונותיהם כלפי שובל. סמואל מכחיש טענת שובל שהיה שותפו וטוען כי שובל האחראי לקבלת הכספים. ברור אפוא כי לשובל יש אינטרס מובהק להעליל על סמואל".

עוד מסר עו"ד עשת כי סמואל צכחיש גם שתקף או איים על אריה מוסקונה. לטענת סמואל, מוסקונה הוא שתקף אותו. מדובר באביה של עדת תביעה במשפט המתנהל בבית המשפט המחוזי, שהייתה עובדת חברת בי-ברוקר. אף כאן מדובר בתלונה שנכבשה במשך יותר משנה".

האישום: איומים והדחה בעדות

בגין האיומים על שובל מואשם סמואל באיומים והדחה בעדות. בגין תקיפתו של מוסקונה מואשם סמואל בביצוע עבירות איומים, תקיפה סתם והיזק בזדון. כתב האישום הוגש בידי עו"ד נאוה שילר מפרקליטות מחוז ת"א.

כזכור, ביולי אשתקד הגישה פרקליטות מחוז תל-אביב, את כתב האישום הקודם נגד סמואל שהוגש גם נגד יוסי שובל. כתב האישום עוסק בשתי פרשיות: פרשיית "ביברוקר בע"מ", בה נאשמים סמואל ושובל; ופרשיית "ברוקרטוב", בה נאשם סמואל בלבד. על-פי כתב האישום, הנאשמים הבטיחו לנפגעים, בכוונה לרמותם, כי כספם יושקע באפיקים סולידיים וכי השקעותיהם תישאנה רווחים נאים. הנאשמים העבירו לחלק מהנפגעים ערבויות להבטחת הונם, ועל בסיס מצג-השווא העבירו הנפגעים את כספם לנאשמים ולחשבונות "ביברוקר".

לאור מצג-השווא ועל סמך האמון שנתנו הנפגעים בנאשמים, הנפגעים העבירו ל"ביברוקר" ולנאשמים בהזדמנויות רבות, בהעברות בנקאיות, שיקים וכסף מזומן בסכום של כ-1.2 מיליון שקל. על-פי כתב האישום, בפועל הנאשמים גנבו את כספי המשקיעים ושלשלו את הכסף לכיסם הפרטי, לניהול שוטף של "ביברוקר", לניכיון שיקים ולצדדים שלישיים.

עוד נטען בכתב האישום, כי סמואל, שאינו בעל רישיון ייעוץ על-פי חוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, היה הבעלים הבלעדי של חברת "ברוקרטוב בע"מ", והקים 5 "קרנות גידור" אשר באמצעותן יוכלו משקיעים, אותם גייס במירמה ותוך מצג-שווא, להשקיע את כספם בשוק ההון.

הנפגעים העבירו לסמואל בהזדמנויות רבות, בהעברות בנקאיות, שיקים וכסף מזומן בסכום של יותר מ-5 מיליון שקל. סמואל, חרף הבטחתו למשקיעים - בכתב ובעל-פה, בעצמו ובאמצעות אחרים - כי יגביל את עצמו להפסד שלא יעלה על 20%, השקיע את הכספים באופציות מעו"ף שמהוות השקעות בסיכון גבוה והפסיד את כל כספי הנפגעים.

עוד נכתב בכתב האישום כי סמואל העביר לנפגעים, כדי להונות אותם, מידע טלפוני, דו"חות חודשיים רשמיים של "ברוקרטוב" ואי-מיילים, לפיהם ההשקעה שלהם נושאת תשואה רווחית - כאשר בפועל כספם ירד לטמיון, לעיתים אף ימים ספורים לאחר הפקדת הכסף בקרנות הגידור.

סמואל מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), גניבה בידי מורשה (ריבוי עבירות), קשירת קשר לביצוע פשע (ריבוי עבירות), רישום כוזב במסמכי תאגיד (ריבוי עבירות) ועבירת איומים. שובל מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות (ריבוי עבירות), גניבה בידי מורשה (ריבוי עבירות), וקשירת קשר לביצוע פשע (ריבוי עבירות).