יולי אדלשטיין לסטיב ג'ובס: "הסר אפליקציית האינתיפאדה"

שר ההסברה יולי אדלשטיין פנה במכתב רשמי למנכ"ל אפל ג'ובס, בבקשה להסיר את אפליקציית The Third Intifada מחנות ה-AppStore ■ "היא קוראת להתקוממות נגד ישראל"

ישראל מנסה להפעיל לחץ על אפל. שר ההסברה יולי אדלשטיין שלח מכתב רשמי למנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, בבקשה להסיר את אפליקציית The Third Intifada מחנות ה-AppStore.

"מסקירת הסיפורים, המאמרים והתמונות המפורסמים באפליקציה, ניתן לראות בקלות שמדובר באפליקציה אנטי-ישראלית ואנטי-ציונית", נרשם במכתב. לדבריו, שמה של האפליקציה, הקרויה "האינתיפאדה השלישית", מעידה על כך שהאנשים העומדים מאחוריה קוראים להתקוממות נגד מדינת ישראל.

אפליקציית The Third Intifada הועלתה בשבוע שעבר לחנות האפליקציות של אפל, והיא מוצעת להורדה בחינם. האפליקציה כוללת חדשות, פרשנויות ותמונות, לצד קריאות להתארגנות מחאתית כנגד ישראל.

מאחורי האפליקציה עומדת קבוצת הפייסבוק שהפעילה את העמוד שקרא לאינתיפאדה שלישית ב"יום הנכבה" (15 במאי). עמוד זה נסגר לבסוף על ידי פייסבוק לאחר תלונות מצדם של המשתמשים ומצדה של מדינת ישראל. כעת מנסה אדלשטיין להפעיל לחץ דומה גם על ג'ובס, ולהוביל להסרת האפליקציה מהחנות.