פרויקט תמ"א 38 ענק בבת-ים: 24 בנייני מגורים יחוזקו

פרויקט הענק לחיזוק מבני מגורים ישנים בבת-ים עתיד להוסיף לעיר 343 דירות מגורים חדשות ■ אחת ממטרות הפרויקט היא ליצור דיור בר-השגה ■ עלויות הבנייה - כ-235 מיליון שקל

פרויקט ענק לחיזוק מבני מגורים ישנים בבת ים במסגרת תמ"א 38 עתיד להוסיף לעיר 343 דירות מגורים חדשות ולחזק 24 בניינים.

חברת הנדל"ן ענדב יזמות שבבעלות איש העסקים דן ענבר עומדת לבצע את מה שנראה כעת כפרויקט תמ"א 38 הגדול בישראל. במסגרת הפרויקט יחוזקו וישודרגו במתחם הנביאים בדרום-מערב בת-ים 24 בניינים הכוללים 466 דירות שאליהן מתכננת החברה להוסיף עוד 343 דירות חדשות.

על פי התכנון, הדירות שיתווספו יהיו דירות בנות 3-4 חדרים ופנטהאוזים. בחברה מסבירים את היצע הדירות הלא שגרתי בכך שאחת ממטרות הפרויקט היא ליצור דיור בר-השגה.

מחברת ענדב נמסר כי: "החברה חתמה על הסכמים עם כל היועצים הנדרשים על מנת שהבקשה להיתר בנייה תהיה מושלמת ותוגש במועדים הנקובים בחוזים. הפרויקט ימומן מהון עצמי וממימון בנקאי. על פי הערכות החברה, היקף עלויות הבנייה יעמוד על 235 מיליון שקל".

נכון להיום השיגה החברה 100% מחתימות בעלי הדירות ב-6 בניינים ועומלת על השגת שאר החתימות בימים אלו.

דן ענבר, בעל חברת הנדל"ן ענדב יזמות מסר: "אני מאמין גדול בפוטנציאל הענק שטמון בתמ"א 38 שהיא תכנית win-win הן לבעלי הדירות והן לנו כיזמים. הקרבה של בת ים לתל-אביב תהפוך אותה בעשור הקרוב למוקד משיכה לאלפי צעירים שעובדים בתל-אביב ולא יוכלו לרכוש בה דירה. בתוך 3 שנים נבנה מאות יחידות דיור במחירים סבירים בבת-ים".

עו"ד גיא פרבמן, המתמחה בפרויקטים במסגרת תמ"א 38 ומייצג את דן ענבר בישראל מסר: "אנחנו מנהלים בשבועות האחרונים מבצע ענק להחתמת בעלי הזכויות במתחם הנביאים בבת ים. אנו פועלים בשיתוף פעולה מלא עם עיריית בת-ים לקידום ההליכים, קבלת היתרי בנייה, ופתרון בעיות התשתית. העירייה תומכת ורואה את החשיבות בביצוע הפרויקט על ידי גוף אחד גדול בעל איתנות כלכלית ולכן מקדמת את המהלך ומסייעת לנו. ללא שיתוף פעולה הדוק עם הרשות המקומית פרויקט בסדר גודל כזה לא יכול להתממש".

ראש העיר בת-ים שלומי לחיאני מסר: "היערכות לקראת רעידות האדמה היא משימה חשובה ברמה לאומית והיא מוטלת על ראשי הרשויות המקומיות לקידום, עידוד וסיוע. תמ"א 38 מהווה תכנית חשובה ואטרקטיבית לביטחונם ובטיחותם של התושבים והיא משתלבת בתכנית העירונית האסטרטגית להמשך התחדשות ופיתוח העיר. לצורך כך, העמידה העירייה לטובת הנושא יועץ ייעודי בעירייה לליווי התושבים, נערך כנס הסברה גדול, פורסם סרטון הסברה ועוד פעולות שנועדו לעודד את התושבים לחזק את ביתם ולחדש את סביבת מגוריהם".

חברת ענדב יזמות מנוהלת על ידי איש העסקים ויזם הנדל"ן דן ענבר. ענבר, בן 52, הקים בשנת 2003 בשיקגו את קבוצת ענדב חברת יזמות ופיתוח נדל"ן שיזמה פרויקטים רחבי היקף.