החרם עובד: מגה חותכת מחירי הקוטג' והגבינה

מגה מאיימת על יצרניות החלב: אם לא יענו לדרישה להוריד מחירים, הרשת תשקול להפסיק לרכוש מוצרים ■ זאב וורמברנד, מנכ"ל מגה: "אי אפשר להמשיך ולתת לציבור הצרכנים לשלם את המחיר"

רשת הקמעונאות מגה מגיבה היום (ד') למחאת הקוטג' ההולכת ומתרחבת ומודיעה על הוזלת מחירי הקוטג' והגבינה הלבנה. מגה קבעה מחיר לצרכן של 5.49 שקלים לקוטג' ולגבינה. מגה הודיעה היום ליצרניות מוצרי החלב, תנובה, שטראוס וטרה על הורדה מיידית של מחירי הקוטג' והגבינה הלבנה ל- 5.49 שקלים. ממגה נמסר כי מאחר ומדובר במחיר הנמוך יותר ממחירי הקנייה של הרשת, היא דורשת מיצרני החלב להתאים את מחיר הרכישה לרמת המחירים החדשה.

במכתב אשר הוציאה ליצרניות החלב, דורשת הרשת כי עד לתאריך 1.7.11 יתאימו ספקיות החלב את מחירוני הקנייה המוצעים לרשת, כך שיופחתו בשיעור דומה לשיעור ההפחתה שביצעה החברה במחירים לצרכן. כמו כן הודיעה הרשת כי במידה ובקשתה אינה תתקבל ע"י היצרניות, תשקול המשך או שינוי במתכונת רכישת מוצרים אלו.

מגה הבהירה כי מדובר בפתרון ביניים, וככל שתתקבל חקיקה או החלטת גוף רגולטורי בהקשר זה החברה תפעל בהתאם.

זאב וורמברנד, מנכ"ל מגה קמעונאות הגיב למחאת הקוטג' ואמר "בימים אלו אנו עדים למחאה ציבורית שרק הולכת וגוברת ומחייבת אותנו למציאת פתרון ההולם את רחשי הציבור. הגיע הזמן שיצרניות החלב ייקחו אחריות ויוזילו באופן מיידי את מחירי המוצרים. אני שמח על החלטת הממשלה לבדוק נושא עליית המחירים אך עד לקבלת הכרעה בנושא, אי אפשר להמשיך ולתת לציבור הצרכנים לשלם את המחיר. אסור לאפשר למחאה צרכנית חשובה זו לגווע,שתיקת היצרניות וגלגול אחריותן רק לפתחו של הרגולטור אינו מובן".