ברננקי צפוי להותיר הערב הריבית על כנה ולהפחית תחזיות

החלטת הריבית תפורסם ב-20:30, שעון ישראל וב-21:15 יקיים יו"ר הפד בפעם השניה בהיסטוריה מסיבת עיתונאים ■ צפי להודעה רשמית על סיום ה-QE2 אך להמשך מדיניות ההשקעה החוזרת

הערב (ד') בשעה 20:30 (שעון ישראל) תפרסם ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב האמריקני את החלטת הריבית לחודש יוני, אשר צפויה להישאר גם הפעם על כנה ברמה האפסית בה היא מצויה כבר כשלוש וחצי שנים. לאחר מכן בשעה 21:15 צפוי יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי לקיים בפעם השניה בהיסטוריה של ארה"ב מסיבת עיתונאים.

ברננקי לא צפוי להודיע על שינויים משמעותיים במדיניות המוניטרית, אך המשקיעים יעקבו בדריכות אחר כל מילה ומילה שלו על מנת לקבל רמזים האם הפד מתכוון להמשיך את נוכחותו בשווקים הפיננסים.

הפדרל ריזרב צפוי לפרסם היום גם תחזית רבעונית והאנליסטים בשוק מצפים כי התחזית תעודכן כלפי מטה על מנת לשקף את החולשה שניכרה בנתונים בתקופה האחרונה, אך הם גם מעריכים כי ברננקי יזדרז לומר כי הוא האצה של תהליך ההתאוששות הכלכלית. הפד צפוי להוריד את תחזית צמיחת התמ"ג ל-2011 ומצד שני צפוי הפד להעלות את תחזית האינפלציה ל-2011. (נזכיר כי בחודש מאי נרשמה העלייה החדה ביותר בליבת מדד המחירים לצרכן מאז יולי 2008 - 0.3%).

נזכיר כי ועדת השוק הפתוח צפויה להודיע הערב באופן רשמי גם על החלטתה לסיים בסוף יוני את את תוכנית ההקלה הכמותית השניה (QE2) - תוכנית במסגרתה הזרים הפד נזילות לשווקים בכך שרכש אגרות חוב של ממשלת ארה"ב בסך של 600 מיליארד דולר.

עם זאת הפד צפוי להמשיך במדיניות ההשקעה החוזרת של כספי האג"ח שמועד פידיונן הגיע בשוק, כך מעריכים האנליסטים של ברקליס קפיטל. "הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בשינוי שפת ההצהרה מ-Will purchase, ל-Will complete ובנוסף יופיע בהודעה המשפט "הפד ימשיך את מדיניותו הקיימת של השקעה חוזרת של תשלומי הקרן שיתקבלו מני"ע המוחזקים על ידו", ציינו הכלכלנים.