התחלה קשה לרכבת הקלה בירושלים: עיכוב נוסף בהפעלתה

כחודש לפני ההפעלה המתוכננת של הרכבת הקלה, עיריית ירושלים תעכב בחודשיים נוספים את ההפעלה המסחרית ■ מועד ההפעלה הרשמי, לפני הדחייה, הוא ה-8 באוגוסט

כחודש לפני הפעלתה המתוכננת, נערכת עיריית ירושלים לעיכוב נוסף של חודשיים בהפעלת הרכבת הקלה בעיר, כך נודע ל"גלובס". מועד ההפעלה המסחרית, שנדחה במספר שנים לעומת המועד המקורי, הוא 8 באוגוסט. מדובר במועד שנקבע רק בתחילת השנה על-ידי הבוררים בסכסוך בין העירייה והמדינה לזכיין, קבוצת סיטיפס שבבעלות אשטרום (45%), אלסתום הצרפתית (20%), קבוצת הראל (20%), קרן תשתיות ישראל (10%) ו-ויאוליה הצרפתית (5%).

מבדיקת "גלובס" עולה כי כבר כעת ברור לכל הצדדים שמועד ההפעלה הרשמי אינו ריאלי, זאת בגלל מחלוקת קשה בנושא הרמזורים, שפתרונה אינה נראה באופק. העירייה ומשרד התחבורה דורשים מסיטיפס לקבל אישורים של מהנדס ישראלי לתקינותן ולבטיחותן של כל מערכות הרמזורים שיופעלו במסגרת הפרויקט.מדובר בכ-50 מערכות רמזורים שיפעלו לאורך מסלול הרכבת ועוד 50 מערכות רמזורים שיושפעו מרמזורי הרכבת. בסיטיפס טוענים שמדובר בדרישה לא-ריאלית, וכי אין סיבה שלא להסתפק באישורי המהנדסים הצרפתיים. עד כה התקינה סיטיפס בסך הכול שתי מערכות רמזורים. כמחצית מהמערכות נמצאות בשלבים שונים של אישורים.

מסיטיפס נמסר כי הרמזורים שלהם ניתן אישור מהמדינה כבר הותקנו, וחלק משמעותי מהרמזורים ממתינים כבר למעלה מחודש לאישור המדינה וברגע שיאושרו יותקנו גם הם. "לצערנו, כל פעם שאמורה להתקבל החלטה כלשהי בזירה של הבוררים, מקפידה המדינה להוציא החוצה אינפורמציה מטעה, מתוך אשליה כי יהיה בכך כדי להשפיע על הבוררים. סיטיפס תמשיך להשקיע את כל המאמצים לקידום הפרויקט לטובת תושבי ירושלים ולהפעלתו המסחרית לפי לוחות הזמנים שקובעים הבוררים.