לידר שוקי הון: "מחיר מניית טבע נוח להגדלה מידתית"

האנליסטית סבינה פודבל אינה בטוחה שטבע תצליח לעמוד בתחזיות שקבעה לעצמה לשנת 2011

"בעוד בעבר טבע נחשבה לאחת המניות המבטיחות והבטוחות ביותר, כיום מרחף מעליה ענן אי-ודאות והתנודתיות של המניה גדלה", כך כותבת האנליסטית סבינה פודבל מלידר שוקי הון, בסקירה שהגיעה לידי "גלובס". בבית ההשקעות התחילו לסקר את מניית טבע לאחר הפסקה ארוכה, והמלצתם היא "תשואת יתר". מחיר היעד נקבע על 57 דולר - גבוה ב-19.9% ממחיר השוק. טבע נסחרת בשווי 42.4 מיליארד דולר.

פודבל מעריכה שהתמחור הנוכחי של מניית טבע מניח תרחיש פסימי במיוחד. "על אף האתגרים הרבים, הפלטפורמה, הממדים, הפריסה והניסיון ידחפו את טבע קדימה, ויהוו מנוף מהותי בקידום פעילותה בתחום הביוגנרי, בהעמקת הפעילות בשווקים גנריים מתפתחים, ובהרחבת פעילותה בתחום האינובטיבי", כותבת פודבל. להערכתה, התמחור הנוכחי נוח להגדלה מידתית של ההחזקות בחברה.

למרות ההמלצה החיובית, פודבל מעלה תהיות בנוגע לתחזית החברה ל-2011, ושואלת מה עומד בבסיס התחזית האופטימית כל-כך. לאור התוצאות החלשות של הרבעון הראשון, והערכתה שהרבעון השני לא יהיה טוב ממנו מהותית, היא שואלת מה צריך לקרות כדי שטבע תצליח לעמוד ביעדים ל-2011 - רווח נקי של 4.9-5.2 דולר למניה.

"אחת האפשרויות היא השקת תרופה גנרית גדולה בבלעדיות, שלא נכללת בתחזית השוק - אירוע שצריך להתבצע במהלך החודשיים-שלושה הקרובים", כותבת פודבל.

כמה טבע "שווה" בלי הקופקסון?

באפריל נפלה מניית טבע ב-8.5% ביום אחד, לאחר שביוג'ן פרסמה תוצאות טובות בניסוי בתרופה האוראלית לטיפול בטרשת נפוצה, BG-12. המשקיעים ראו בכך סימן להגברת התחרות לקופקסון, תרופת הדגל של טבע, וכן ללקווינימוד, תרופה אוראלית שטבע מפתחת. פודבל מציגה תרחיש, שבו BG-12עלולה להשפיע שוב לרעה על מניית טבע. במחצית השנייה יתפרסמו תוצאות ניסוי קליני נוסף, שמשווה את BG-12 לקופקסון.

"אם תוצאות הניסוי יראו עליונות של BG-12, הדבר יהווה מנוף שיווקי מהותי לתרופה", היא כותבת. "לאור העובדה שהתרופה יכולה לצאת לשוק כבר בסוף 2012, הרי ייתכן שמדובר פה באיום תחרותי מהותי לקופקסון כבר בטווח הקצר".

פודבל מניחה שלא תיכנס תחרות גנרית לקופקסון בשנים הקרובות, אך היא בחנה כמה טבע "שווה" במצב של פגיעה מהותית בקופקסון. בתסריט הגרוע ביותר, של אפס הכנסות מהתרופה מ-2014, מחיר המניה שנגזר הוא 45 דולר. אולם תוצאות טובות של BG-12 ו/או אי עמידה של טבע ביעדי 2011, עלולים לדעתה ללחוץ את מחיר המניה לרמות תמחור נמוכות אף יותר.