המשט לעזה מתקרב וישראל מזהירה: נאכוף הסגר ימי על עזה

שגריר ישראל באו"ם למזכ"ל: הצמיחה הכלכלית בעזה – 16% ב-2010, לכן אין צורך ב"סיוע" של המשט ■ "יזמה פרובוקטיבית שרק תורמת להעלת המתיחות באזור"

עם התקרבות מועד ההפלגה של המשט הבינלאומי לעזה, ישראל מזהירה את הקהילה הבינלאומית ואומרת שהיא ערוכה לסכל את ה"יוזמה הפרובוקטיבית". באיגרת למזכ"ל או"ם באן קי-מון כותב שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור כי "ישראל נחושה לאכוף את הסגר הימי על רצועת עזה".

"פעילות מהסוג הזה מטרידה ביותר בייחוד לאור המצב הנוכחי במזרח התיכון", כתב פרושאור, שנכנס לתפקידו בשבוע שעבר. "על הקהילה הבינלאומית לשלוח מסר חד-משמעי שיזמות פרובוקטיביות כאלה רק תורמות להעלאת המתיחות באזור".

פרושאור הוסיף: "מנהיגי הקהילה הבינלאומית, לרבות ראשי מדינות, נציגי או"ם ורוב חברות מועצת הביטחון, מתנגדים למשט, שמטרתו אינה לעזור לפלסטינים אלא לפגוע בישראל. ישראל קוראת לקהיליה הבינלאומית לעשות כל מה שביכולתה כדי למנוע את המשט ולהזהיר את אזרחי המדינות (שמשתתפים בו) על הסיכונים הכרוכים בהשתתפות בפרובוקציה הזו".

פרושור ציין שאין אמת בטענת מארגני המשט שבכוונתם לספק סיוע הומניטרי לתושבי עזה וכי הצמיחה הכלכלית ברצועה ב-2010 הייתה 16% הודות למנגונים הבינלאומיים להעברת סחורות שונות לעזה.

"הסגר נועד למנוע הברחת נשק לעזה", הוסיף השגריר. "העובדה שפעילות בלתי חוקית זו נמשכת באה לידי ביטוי בתפיסת כלי נשק שמיועדים לעזה בנתיבי ים ויבשה".