שמעון פרס: "הציבור משלם מחירים לא סבירים על מוצרי חלב"

נשיא המדינה אמר את הדברים באירוע אינטרנטי מיוחד במסגרתו שוחח עם 60 בלוגרים ישראלים ובינלאומיים ■ "במשך שנים רבות היינו מדינה זבת חלב ודבש, ומאז הפכנו למדינת קוטג'"

"הציבור משלם מחירים לא סבירים על מוצרי חלב למרות שבישראל תנובת החלב של הפרות היא מהגבוהות בעולם", כך אמר נשיא הדינה שמעון פרס היום (ה') באירוע אינטרנטי מיוחד במסגרתו שוחח עם 60 בלוגרים ישראלים ובינלאומיים מובילים שהגיעו לסקר את ועידת הנשיא.

פרס הוסיף כי "במשך שנים רבות היינו מדינה זבת חלב ודבש ומאז הפכנו למדינת קוטג'. צריך לשנות את עלות התיווך בין הפרה לצרכן ויש לבדוק זאת בזהירות, ברצינות ומוקדם ככל הניתן כי הקורבן הוא המעמד הביניים, משפחות מרובות ילדים והשכבות החלשות. ויש לתת מענה לא רק לבעיית הקוטג' אלא ליוקר המחייה בישראל בכלל".

דבריו של הנשיא נאמרו על רקע הקולות הגוברים בציבור על מחאת המחירים ויוקר המחיה בארץ. במקביל, מתמקדים נתניהו ושטייניץ פתרון של הרחבת יבוא מוצרי חלב מחו"ל, צעד שנוי במחלוקת כיוון שמדובר במוצרים שתוקפם פג מהר יחסית, ובייחוד נוכח המונופול של המחלבות בישראל - ובראשן תנובה (החולשת על כ-56% משוק מוצרי החלב בישראל).

עם זאת, סקר שפורסם היום מראה כי 95% מהציבור תומך בפתרון אחר, מיידי יותר, של החזרת הפיקוח על מוצרי החלב.

בדיקת "גלובס" הראתה כי מוצרים שהוסרו מפיקוח התייקרו במאות אחוזים יותר מאשר מוצרים שנותרו בפיקוח.