מכירת מכתשים אגן: המועד הסופי נדחה לסוף ספטמבר

חברת כור שבשליטת קבוצת IDB של נוחי דנקנר הודיעה לבורסה כי היא דוחה את השלמת עסקת המכירה של חברת מכתשים אגן לכימצ'יינה הסינית

חברת כור שבשליטת קבוצת IDB של נוחי דנקנר הודיעה היום (א') לבורסה כי היא דוחה את השלמת עסקת המכירה של חברת מכתשים אגן לכימצ'יינה הסינית. לפי ההודעה, הצדדים הסכימו על הארכת המועד האחרון להשלמת העסקה עד ל-30 בספטמבר השנה, כאשר לאחר מועד זה רשאי כל צד לבטל את ההסכם.

רק לפני 3 ימים, נזכיר, כור הודיעה כי המועד האחרון להשלמת העסקה הוא ב-8 בספטמבר, לאחר שיזמנו אסיפה כללית של מכתשים אגן לאישור סופי של העסקה. כור מודיעה היום, כי הצדדים השלימו את נוסח הסכם ההלוואה המפורט והם קרובים להשלמת המסמכים הנלווים לו. החברה צופה כי בכפוף לאישור הדירקטוריון שלה, מסמכים אלה ייחתמו בימים הקרובים.

עסקת מכתשים-כימצ'יינה נחתמה בינואר השנה, במסגרתו כמצ'יינה תרכוש את החזקות הציבור במכתשים אגן ועוד 7% ממניות כור בחברה, וכך תהפוך מכתשים אגן לחברה פרטית ש-60% ממניותיה יוחזקו על ידי החברה הסינית ו-40% על ידי כור.

במסגרת העסקה יקבל בעלי המניות של מכתשים אגן 1.27 מיליארד דולר עבור מכירת 53% ממניות החברה, וכור תקבל כ-168 מיליון דולר עבור מכירת כ-7% ממניות מכתשים אגן. כשתושלם העסקה צפויה כור לרשום רווח נקי של כ-148 מיליון שקל וגידול בהון העצמי של כ-49 מיליון שקל.