ספינת משט ראשונה יצאה לדרך; ישראל: "תעגנו באשדוד"

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני נפגשו אמש וסיכמו על דרך הפעולה מול המשט הקרוב לעזה, שכבר החל עם ספינה ראשונה שיצאה מצרפת

הספינה הראשונה של המשט לעזה כבר יצאה לדרך, ואמש (א') כבר הציעה ישראל לפעילים הזרים "הצעת פשרה" - לשוט מראש לאשדוד ומשם להעביר את הציוד הרב שעל הספינות לרצועת עזה. כך סיכמו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני שהתכנסו בהתרעה קצרה, לדון במשט.

עוד לפי ההחלטה, אם הפעילים ימשיכו בדרכם לעזה ולא יקבלו את ההצעה, הדבר יוגדר "פרובוקציה" וההנחיות לצה"ל יהיו לעצור זאת.

מוקדם יותר אתמול האשימו פעילים המתכננים לצאת ביומיים הקרובים לעזה מיוון את ישראל בניסיון לפגוע במשט, אך הבטיחו כי הדבר לא יבלום את התכניות לצאת לרצועה. "ישראל מנסה לחבל במנוע של אחת הספינות במשט לעזה", האשימו כמה מהמשתתפים במשט. "הספינה נמצאת באחד מנמלי יוון. אנשי מוסד קשורים לעניין". לדבריהם, "הכיבוש הישראלי נמצא בבלבול נוכח ניסיונותיו לשבש את יציאת המשט, שמטרתו לשבור את המצור הימי על רצועת עזה הנצורה מזה חמש שנים".

"מחוייבים לאי-אלימות"

על פי הדיווח אתמול בבוקר בסוכנויות הידיעות הפלסטיניות, הספינה בה נעשה "ניסיון החבלה" שייכת לאחת ממדינות אירופה, ומאז ה"ניסיון", לדברי הפעילים, הם החלו לאבטח אותה. "המשט ייצא מיוון ביום שלישי הקרוב, למרות האיומים של ישראל ובנות בריתה במערב", הבטיחו הפעילים.

אמש הפליגה מצרפת ספינה ראשונה ועליה שישה נוסעים לכיוון רצועת עזה. מארגני המשט הודיעו כי הם "מחוייבים שלא לנקוט באלימות" וכי הם מביאים עמם כ-3,000 טון של סיוע הומניטרי.