הסכם תקדימי: MTV ישראל תעניק קרדיט גם לבמאי קליפים

כך סוכם בין איגוד הבמאים וחברת ענני תקשורת המפעילה את הערוץ והאתר של MTV ישראל

איגוד הבמאים וחברת ענני תקשורת בע"מ, המפעילה בישראל את אתר האינטרנט ואת ערוץ הטלוויזיה MTV ישראל, הגיעו להסכם פשרה תקדימי, במסגרתו תעניק ענני תקשורת קרדיט לבמאי הקליפים הישראליים שישודרו ב-MTV ישראל.

מדובר בהסכם פשרה שני שנחתם עם איגוד הבמאים בתוך 4 חודשים. בפברואר השנה נחתם הסכם דומה, לפיו הסכימה זכיינית ערוץ 2 קשת לפצות כספית במאים ששמם הושמט מהקרדיט בקליפים שהועלו לאתר mako. כמו כן הסכימה אז קשת כי הדבר יתוקן וכי הקליפים ילוו גם בשמותיהם של הבמאים.

את המאבק הנוכחי נגד ענני תקשורת הוביל במאי הקליפים רועי ורנר, יוני מרדכי, תומר בהט ואלעד זכאי. מדובר בהסכם פשרה ייחודי' שכן ב-MTV העולמית לא מקובל להעניק קרדיט לבמאים במסגרת קליפים המשודרים בערוציה השונים. הקרדיט הניתן במסגרת שידור הקליפ כולל רק את שם האמן, שם השיר וחברת התקליטים.

למרות זאת, וביוזמתו של איגוד הבמאים, הסכימה ענני תקשורת להעניק קרדיט גם לבמאי הקליפים הישראלים שישודרו על-ידה בערוצים השונים של MTV ישראל.

מ-MTV ישראל נמסר: "נמשיך לפעול יחד ולמען אמנים ויוצרים ישראלים".

יו"ר איגוד הבמאים, רני בלייר, מסר בתגובה: "אנחנו שמחים על כך שענני תקשורת הסכימה להעניק קרדיטים לבמאי קליפים ישראלים בערוץ MTV ובאתר שלהם. זהו מהלך חשוב שמהווה עוד אבן-דרך במאבק להכרה בזכויות יוצרים בישראל".