מבקר המדינה יחקור את התנהלות ההתאחדות לכדורגל

בעקבות חשיפת החשדות בפרשת "הכדור המרכזי", התייעצה שרת הספורט לימור לבנת עם מיכה לינדנשטראוס ■ ממשרד המבקר נמסר: "הוא מתכוון להכניס מטלת ביקורת על ההתאחדות"

בעקבות חשיפת החשדות בשבוע האחרון נגד גורמים בכדורגל הישראלי, בפרשה שזכתה לכינוי "הכדור המרכזי", פנתה אתמול (א') שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בעניין. לבנת התייעצה עם המבקר והעלתה בפניו את האפשרויות העומדות בפניו לבדיקת ההתאחדות לכדורגל.

דובר מבקר המדינה אישר היום (ב') ל"גלובס" את דבר השיחה בין לבנת למבקר, ואמר כי "מבקר המדינה מתכוון לכלול בתכנית העבודה לשנה הבאה מטלת ביקורת על ההתאחדות לכדורגל".

כזכור, במסגרת פרשת "הכדור המרכזי" נחקרו על-ידי משטרת ישראל גורמים רבים בכדורגל, ביניהם יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, וראשי הפועל פתח-תקווה, תומר סיני, גל חצור ודני לוי.

בתוך כך, השרה לבנת הציגה אתמול צעדים שגיבש משרד הספורט להסדרת נושא טוהר המידות וכללי האתיקה בספורט הישראלי. בין הצעדים: דרישה מגופי והתאחדויות הספורט להטמעת קוד אתי שיחייב את כל בעלי העניין בספורט (ספורטאים, מאמנים, שופטים, מנהלים וחברי ועד מנהל).

הקוד נועד להסדיר את תופעת ניגוד העניינים בספורט, למנוע "ריבוי כובעים" של בעלי תפקידים מרכזיים בספורט ולאסור על שחקנים, מאמנים, שופטים וחברי הנהלות להשתתף בהימורים על משחקים שהם מעורבים בהם.

לפי ההמלצות, גופי ספורט שלא יאמצו את הקוד לא יוכלו לזכות להקצבות של המדינה.

במסיבת עיתונאים שערכה ההתאחדות לכדורגל ביום חמישי, הבהיר מנכ"ל ההתאחדות, אורי שילה, כי "בעניין מעורבותם של גורמים עבריינים לכאורה בקבוצות הכדורגל - אני לא מכיר הרבה גופים שיש להם תקנון כמו שלנו, יש לנו חוק, ותקנון ואנו פועלים על-פיו. גם בתקנונים האלה יש חורים, אבל ההתאחדות תפעל להחמרת הקריטריונים לאנשים שרוצים לרכוש קבוצות כדורגל".