בלומברג: הכנסות החברות במדד S&P500 יוכפלו ב-3 שנים

סקר אנליסטים של "בלומברג" קובע: לאחר עלייה של 10% בהכנסות של החברות במדד ה-S&P500 בשנה החולפת, צפויה עלייה נוספת בשנים הקרובות

אנליסטים חוזים כי החברות במדד ה-S&P500 בוול סטריט יכפילו בסך הכל את היקף מכירותיהן תוך 3 שנים, תוך שהן צפויות להציג את גידול ברווחיות בהיקפים שלא נראו מאז סוף 2002. כך קובע סקר אנליסטים של "בלומברג".

ההכנסות של החברות במדד צפויות לטפס בסך הכל ב-10% ב-2011, יותר מכפליים מבסוף שנת 2010. הערכות לגבי מרווחים עתידיים, לעומת זאת, לא השתנו בחודשיים האחרונים, לאחר שעלו ב-50% מאז שנת 2009.

כתמיכה, מסבירים האנליסטים כי לחברות אשר ביצעו קיצוצים על ידי פיטורים נרחבים וסגירת מפעלים בשנתיים האחרונות, נגמרות האפשרויות לקיצוץ נוסף בהוצאות. האפשרות היחידה הריאלית - היא להגדיל את המכירות.

בעוד אנליסטים רבים דוביים על השוק האמריקני, יש גם לא מעט שחושבים שהעסקים בארה"ב יצליחו להגדיל את הרווחים בשיעור שיצדיק את מחיר המניות הגבוה. "בתחילת ההתאוששות שלאחר המשבר, ההנהלות התמקדו ביעילות, פרודקטיביות והגדלת המרווחים, עד שהצליחו להעלות את המכירות", מציין ג'יימס פאולסן, אנליסט בוולס קפיטל.

"אחרי שהצליחו בכך, המרווחים החלו להיעשות פחות משמעותיים. כיום, מה שנראה על פני השטח כנתון שלילי, הוא דווקא אידיקציה לשיפור", דברי פאולסן.