השימוע לרפורמה בתחבורה הציבורית בת"א על סף פיצוץ

המונים צבאו על דלתות האולם בו נערך השימוע לפורמה בתחבורה הציבורית ■ "הרפורמה עוררה הרבה אמוציות" ■ נציג משרד התחבורה שעלה לנאום נקטע מספר רב של פעמים

המוני אנשים צבאו על דלתות האולם בבית ציוני אמריקה בו נערך הערב שימוע ציבורי בנוגע לרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן. ארבעה ימים לפני תחילת הפעימה השנייה לתוקף, הדפו מארגני השימוע, עמותת "תחבורה היום ומחר" בניהולה של תמר קינן פעם אחר פעם את דלת האולם שהיה מלא עד אפס מקום. "הרפורמה עוררה הרבה מאוד אמוציות", אמרה קינן.

אלכס לנגר, סמנכ"ל יבשה ומשנה בכיר למנכ"ל משרד התחבורה שבא להסביר את עיקרי התוכנית נקטע פעם אחר פעם. "פיתוח מערכות הסעת המונים לא עלה כל כך יפה בשנים האחרונות", הודה לנגר, שהופתע מתגובות הציבור לתכנית בשבועות האחרונים.

לדבריו, "עד היום הטרנד היה של השקעה רק בדרכים לצערי - המגבלה היא בד"כ תכנונית (הסכמת הרשויות) ולא תקציב. נשתדל להרים את נושא האכיפה בנת"צים (נתיבי תחבורה ציבורית, א"ו), שנאכפו עד היום באופן מינורי".

"אנחנו יוצאים במכרז גדול של מצלמות שיאפשרו אכיפה אלקטרונית מאסיבית", אמר ונקטע על-ידי יושבי האולם שקראו לעברו: "פחות מעניין אותנו ההיסטוריה של משרד התחבורה! הכי חשוב שיהיו תחנות גדולות!".

מיטל להבי, סגניתו של ראש עיריית ת"א, רון חולדאי: "אנחנו לא היינו בסדר. למרות שאני אישית לא מכירה את תחום התחבורה, לא ניהלנו דיאלוג ברור ולא שיתפנו את הציבור ומערכת השיתוף לא עבדה מספיק טוב. אל תביאו את הדיאלוג לידי פיצוץ. אם צריך, יהיה תקציב וניסע לוועדת הכלכלה בכנסת. לא כולם יצאו שבי רצון אבל אל תהפכו את הכינוס לשדה-קרב", ונענתה: "למה שלא תקפיאו את הרפורמה עד בתתקנו את הטעויות?", וזכה למחיאות כפיים.