להתגונן ממנחם בן

דבריו של בן מצביעים על כך שההתבטאויות נגד הומאים ימשיכו, אבל יש לנו מה לעשות

אזהרה: אני מצטער, אבל זה כנראה הטור הכי לא מצחיק שקראתם בחיים שלכם. לא בכל יום אני קם בבוקר, קורא בעיתון ("רייטינג") ושומע בטלוויזיה ("פנים אמיתיות", ערוץ 10) אדם הקורא להוציא את הנטייה המינית שלי מחוץ לחוק. וזה בדיוק מה שעשה מנחם בן.

רבים מכם ודאי אומרים, האיש פרובוקטור, חיפש תשומת-לב, הוא מסכן, תניחו לו. אז לא הפעם. מנחם כבר התבטא נגד הומואים במסגרת "האח הגדול" וגם בהזדמנויות אחרות, אבל הפעם זה חצה גבול. פירוש דבריו של בן הוא שהומואים מחוץ לארון עוברים למעשה על החוק, ויש להטיל עליהם עונש. מישהו אמר היטלר? מישהו אמר איראן?

ברגע שהדברים נאמרו, ידעתי מה עליי לעשות.

בעידן בו הקוטג' הוא סמל המאבק ופייסבוק הוא הכלי, גייסתי את ידידיי נדב פרץ וגל אוחובסקי ויצאנו לדרך.

הקבוצה "יפוטר מנחם בן מ'מעריב' ומקשת" מונה כבר כמה אלפים, והתגובות ממשיכות להגיע. במאבקינו גם המיילים של ראשי "מעריב", קשת וחברת ההפקות קסטינה, שמעסיקים את בן, הפכו לכלי כשר אך הדרך עוד ארוכה.

דרך פייסבוק הגענו בקלות לכל כלי התקשורת ("ערב טוב עם גיא פינס", וואלה! סלבס, XNET, נענע10, אייס, "דה מרקר", "גלובס" וגלי צה"ל), ודרך פייסבוק נשמעות קריאות של פעילים בקהילה להמשך המאבק, חלקם אף קוראים להפגנה מול קשת ו"מעריב" ואף חרם צרכני.

ברמה האישית, אני מקווה שקסטינה, קשת ו"מעריב" יעשו את המעשה הנכון רגע לפני שהדברים ייצאו משליטה. הכדור בידיים שלהם, אבל בעידן שבו מפילים מנהיגים דרך פייסבוק, המאבק נגד מנחם בן הוא דוגמה נהדרת שאפשר גם להשמיע את הקול וליצור באזז בלי לשרוף חזיות.

5 שעות בלבד מרגע הקמת הקבוצה, פירסמו כלי התקשורת כי העיתון "רייטינג" פיטר את בן בעקבות הדברים הקשים שאמר. בקסטינה סיפרו שקראו למנחם לשיחה קשה, בה התנערו מהדברים וקראו לו שלא לחזור עליהם בתוכנית "דיבור ישיר" בקשת, אך זה מעט מדי וחלש מדי.

למען הסר ספק, אני משוכנע כי עורך "רייטינג" אלון צרפתי תכנן לפטר את מנחם בן עוד לפני הקמת הקבוצה בפייסבוק וכי הדבר היה קורה גם בלעדיה, אולם אין ספק שהיא זירזה את העניינים וגרמה גם לבכירים בקשת לחשוב איך לנהוג עם בן מחד ומה לומר לעובדיהם ההומואים והלסביות מאידך.

גם ב"מעריב" מחכים העובדים בעיתון והקוראים לפעולה מתבקשת של העורך הראשי אבי משולם לפטר את בן ממדור הספרות, שם הוא ממשיך להיות מועסק.

אלא שפחות מיממה אחרי התגובה הפושרת של מעסיקיו של בן, הוא התראיין בתוכניתה של יעל דן בגלי צה"ל ושם הבהיר את משנתו הסדורה: "יש לאסור על מצעדי גאווה... הומו זה לא גנטי, זה תרבותי... אסור שילדינו יסתפחו לקהילה, אני נגד נישואים להומואים, יאסרו ברים להומואים, תיאסר תעמולה הומואית... יש להקצות תקציבים להמרת הומואים לסטרייטים". בתור דור שלישי למשפחה לניצולי שואה, זה נשמע לי כמו שידור חוזר.

איך יסתיים המאבק? שאלה טובה. מנחם בן הוא הסמל לכך שקהילת ההומואים בארץ ימשיכו לשמוע התבטאויות נוראיות כנגדה תחת ההגדה "חופש הביטוי" (זו הסתה, ההבדל דק).

בימים בהם מתפרסם ב"ישראל היום" תשחץ עם ההגדרה "משכב זכר" שהפתרון שלה הוא "מעשה סדום", אנחנו נמצאים בבעיה גדולה - אבל בעיה מהסוג שבעידן הפייסבוק ניתן לטפל בה בצורה מהירה ועניינית.

הכותב הוא דובר ומנהל יחסי הציבור של קבוצת ענני תקשורת.