המחזיקות ב"שרה" ו"מירה" זינקו בעשרות אחוזים החודש

עוד השבוע צפויות להתפרסם תוצאות הסקרים הסיסמיים 3D ■ האם פרט לנתונים על פוטנציאל הגז הטבעי יפורסמו גם נתונים ביחס לפוטנציאל הנפט? ■ הכשרה אנרגיה עולה ב-7.5% ומתחילת יוני זינקה ב-50% ■ שלדיאלי קופצת 14% וזינקה בחודש האחרון ב-90%

חגיגות הגילוי ברשיונות "שרה" ו"מירה" עוד לא התחילו, אבל בשוק המשקיעים מתנפלים כבר על מניותיהן של מחזיקות זכויות הקידוח ברישיונות אלה - הכשרה אנרגיה , מודיעין , פרימיום פיאייאץ ושלדיאלי ומקפיצים את שווי השוק שלהן. נציין כי במהלך היומיים הקרובים צפויות החברות לפרסם את תוצאות פיענוח ועיבוד הסקרים הסייסמיים התלת-ממדיים שנערכים בעבורן על-ידי חברת NSAI, תוצאות שיכללו את ההערכות החברה לגבי ההסתברויות לגבי כמויות הגז הטבעי המצויים בשטחי הרישיונות, ובשוק מצפים גם לקבל פרטים ביחס לפוטנציאל הנפט במאגרים שנבחנו בסקרים.

מניית הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי ובניהולו של אוהד מראני המחזיקה (בשיתוף עם חלקן של הכשרת היישוב ושל עמנואל) בכ-52% בזכויות בשני הרשיונות, מזנקת היום בכ-7.5% לרמה של 1.675 שקלים המשקף לה שווי שוק של כ-1.22 מיליארד שקל. בכך משלימה החברה מתחילת חודש יוני זינוק של יותר מ-50%, ומאמצע חודש מארס מדובר בזינוק של כ-150%.

נציין כי הזינוק בשער המניה הינו בין היתר על רקע דבריו של נמרודי בכנס כלכלי, שסיפק תיאור ציורי מבטיח במיוחד לגבי תוצאות הסקרים הסיסמיים, שאמורים להתפרסם בסוף החודש: "אתה לא מזמין מוהל שעולה 160 מיליון דולר, אם אתה לא בטוח שיש לך בן", אמר נמרודי, כשהוא מכוון לכך שהכשרה התקשרה עם מפעיל לביצוע קידוח ברישיונות.

מניית מודיעין שבשליטת IDB של נוחי דנקנר וצחי סולטן המחזיקה בכ-19% מהזכויות ברשיונות, רושמת היום עלייה של כ-1.7% לרמה של 5.8 אגורות ושווי של כ-880 מיליון שקל, כאשר מתחילת יוני רשמו יחידות ההשתתפות שלה עלייה של כ-28%.

מניית שלדיאלי מזנקת היום בכ-14% ל-1.46 שקלים, מחיר הגבוה ביותר מ-90% מהמחיר בה נסחרה המניה לפני חודש ושוויה בשוק נושק כעת ל-15 מיליון שקל. שלדיאלי צפויה לאשר את המיזוג עם IPC שיביא אותה להחזקה של כ-5.6% ברשיונות המדוברים.

מניית פרימיום פי.איי.אץ שבשליטת יולי עופר ונמרוד רינות המחזיקים גם הם בכ-5.6% מהזכויות ברשיון מוסיפה היום כ-4.2% ונסחרת ברמה של 1.246 שקלים המשקף לה שווי שוק של כ-65 מיליון שקל. מאמצע חודש יוני זינקה המניה בכ-33%. אל שתי האחרונות הועברו זכויותיה של חברת IPC.

ביתרת המניות, 10%, מחזיקה חברת GGR שמשמשת כמפעילה ברישיונות.

נזכיר כי בספטמבר אשתקד פרסמה חברת המחקר צ'פמן, אליה נשלחו נתוני הסקרים הסייסמים של "שרה" ו"מירה" ע"י אחת השותפות בצמד הרישיונות, תוצאות ראשוניות של הפוטנציאל הקיים בהם, על סמך סקר דו-ממדי, ותוצאות ביניים של הסקר התלת-ממדי. לפי צ'פמן, קיים פוטנציאל להימצאות רזרבות גז בשיעור של 6 TCF (טריליון רגל מעוקב) ברישיונות, אך החברה לא נקבה בשיעור ההסתברות למציאת הרזרבות. מספר חודשים לאחר מכן פירסמה צ'פמן עדכון שמרני יותר ולפיו כמות הגז הטבעי הצפויה בשטחי הרשיונות תסתכם ב-4.77 TCF. לצורך ההשוואה, בתגלית הגז "תמר" נמצאו 8 TCF.