גבעות: "עד קיץ 2013 נקדח ב-3 בארות נפט בשדה מגד"

(עדכון) - גיורא איילנד: "אנחנו בשלב מתקדם בהכנות לקידוח בבארות 6,7,8" ■ "בשטח הליבה אנו מתכננים להגיע ל-16 בארות ובכל השטח למשהו כמו 40 בארות"

שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם כינסה היום (ג') מסיבת עיתונאים ראשונה מאתר הקידוח "מגד 5".

במסיבת העיתונאים השתתפים טוביה לוסקין, הגיאולוג של גבעות , וכן היועץ האסטרטגי של השותפות, אלוף (במיל') גיורא איילנד. הנהלת גבעות סוקרת את התהליך שעברה השותפות עד כה, את המצב הנוכחי של הקידוח ואת תכניות השותפות לעתיד לבוא.

"אנחנו בשלב מתקדם בהכנות לקידוח בבארות 6,7,8", אמר איילנד. "לוח הזמנים שלנו בעבודות הקרקע הוא עד סוף נובמבר בבאר 6; נתחיל לקדוח בינואר ולהגיע להפקה עד 8 חודשים אח"כ. חצי שנה לאחר מכן נקווה להתחיל את 'מגד 7' ואח"כ את 'מגד 8'. עד קיץ 2013 נקווה לפעילות ב-3 בארות".

בשבוע שעבר דיווחה השותפות על התחלת מבחני הפקה ארוכי טווח ב"מגד 5", עם קצב הפקה יציב של 800 חביות ביום. המבחנים צפויים להיערך עד חודש ספטמבר, ולאחר מכן תערוך השותפות על פי תכניתה פעולות הכנה של אתר הקידוח וכן התאמה של הציוד להפקה המסחרית. אם הכל יתנהל כשורה, צופים בגבעות כי ההפקה המסחרית תחל כבר לקראת סוף שנת 2011, בחודש נובמבר.

לדברי איילנד, השלב השלישי הוא פיתוח כל שדה "מגד": "כל השטח כולו מחולק לשני חלקים - החלק הצפוני הוא שטח ראש העין ועליו יש לנו חזקה - הוכחנו למשרד התשתיות שיש פה תגלית נפט ולכן קיבלנו אישור ל-30 שנה לקדוח ולהפיק נפט. השטח השני - שטח מכבי יש לנו רק רישיון - הזכות לחפש נפט ועלינו להוכיח שיש בו נפט כדי לקבל חזקה".

איילנד הוסיף כי "גבעות מתכננת להתחיל לקדוח בשטח הליבה של השדה. התחייבנו למשרד התשתיות שעד אמצע ספטמבר נציב תוכנית כוללת לפיתוח כל השדה - כל השטח כולו ולא רק ל'מגד 5'. בשטח הליבה אנו מתכננים להגיע ל-16 בארות ובכל השטח למשהו כמו 40 בארות".

לוסקין ביקש להדגיש בגאווה, כי "גבעות לא מחללת את השבת אלא מקדשת את השם בפעילות זו".