הטיפ היומי: מניית טכנולוגיה שעשויה לזנק ב-24%

"הירידה האחרונה במניה מהווה לדעתנו הזדמנות קנייה, שכן בטווח הארוך עסקי התוכנה ימשיכו לצמוח, ומכירות מוצרים חדשים ידחפו את שיעורי הרווח ויגדילו נתח שוק"

ענקית פתרונות המחשב לארגונים, אורקל , מפתחת, מייצרת ומוכרת תוכנות בסיסי נתונים, תוכנות ביניים ויישום ומערכות חומרה של שרתים ומוצרי אחסון. בינואר 2010 רכשה החברה את חברת שרתי המחשב ומפתחת שפת הג'אווה, סאן מיקרוסיסטמס, תמורת כ-7.4 מיליארד דולר.

אורקל דיווחה על תוצאות סבירות לרבעון הפיסקלי הרביעי של 2011, עם הכנסות של 10.8 מיליארד דולר ורווח נקי למניה על בסיס Non GAAP של 0.75 דולר - מעל הקונצנזוס ל-10.75 מיליארד דולר ו-0.71 דולר בהתאמה. אולם הכנסות החברה ממערכות החומרה אכזבו בהחלט את המשקיעים, עם מכירות של 1.16 מיליארד דולר, מתחת להערכתנו ל-1.29 מיליארד ונמוך ב-6.2% מהרבעון המקביל אשתקד.

הפספוס משקף את המעבר ממערכות לא רווחיות מספיק למערכות כמו מכונת בסיס הנתונים Exadata ומערכת מחשוב הענן Exalogic, ואנו מאמינים שבהמשך השנה עסקי החומרה יתאוששו ויתחילו לצמוח.

אורקל הציגה תחזית שורית לרבעון הפיסקלי הראשון של 2012, שעקפה את תחזית האנליסטים. לפיה, ההכנסות צפויות לצמוח ב-9%-12% לעומת הרבעון המקביל, וההכנסות מתוכנה ב-10%-20%. למרות התחזית, אנו סבורים שבטווח הקצר המניה תמשיך להיסחר סביב 30 דולר, עד שהראות בנוגע לגזרת החומרה תשתפר.

הירידה האחרונה במניה מהווה לדעתנו הזדמנות קנייה, שכן בטווח הארוך עסקי התוכנה ימשיכו לצמוח, ומכירות מוצרים חדשים ידחפו את שיעורי הרווח ויגדילו נתח שוק. אנו ממליצים על אורקל ב"משקל יתר" ובמחיר יעד של 40 דולר, הגבוה בכ-24% ממחיר המניה הנוכחי.

מחלקת המחקר, ברקליס קפיטל