אובמה: "לקבוע עוד תמריצים לכלכלה; לבטל הקלות לעשירים"

נשיא ארה"ב במסיבת עיתונאים: "על הקונגרס לאשר מתן הלוואות במטרה לעודד את הוצאות הבנייה ולהרחיב את ההקלות במס" ■ הערכות: צעדים אלו יוסיפו לגרעון המדיני מאות מיליארדים

במסיבת עיתונאים שקיים היום (ד') נשיא ארה"ב ברק אובמה הוא קורא לתמריצים נוספים כדי לסייע לכלכלה האמריקנית, מאמץ שככל הנראה יקשה על הניסיון להשתלט על הגירעון האמריקני שעומד על 14.3 טריליון דולר.

לטענת אובמה, על הקונגרס לאשר מתן הלוואות במטרה לעודד את הוצאות הבניה ולהרחיב את ההקלות במס שמטיבות עם מעמד הביניים על מנת להוריד את שיעור האבטלה בארה"ב שעומד על 9.1%. "עלינו לנקוט בצעדים נוספים במטרה לעזור לבתי העסק לייצר משרות חדשות", אמר אובמה.

לפי הערכות בשוק, הצעדים אליהם התכוון אובמה יוסיפו לגרעון המדיני של ארה"ב מאות מיליארדי דולרים כשברקע הבית הלבן והמחוקקים מנסים לצמצם את הגרעון בכטריליון דולר.

"יש לבטל את ההקלות במס לעשירים, לבעלי התאגידים ולחברות הנפט והגז", הוסיף אובמה. "מהלכים אלו יעזרו לצמצם את הגרעון המדיני. כל הסכם להקטנת הגרעון יידרוש משני הצדדים להתפשר ולקבל החלטותצ קשות".

נזכיר כי רק אתמול הודיע הבית הלבן על העלאת הכנסות המדינה ממסים ב-600 מיליארד דולר. זאת, במטרה לצמצם את הגירעון התקציבי בארה"ב ולהאיץ את אישור העלאת תקרת החוב, בהיקף 14.3 טריליון דולר, בדיוני הקונגרס המתקיימים השבוע.

הנשיא אובמה מנסה להוביל מהלך לפיו הקיצוצים בתקציב עליהם מנסים להסכים בדיונים, יתוגברו גם בהעלאת נטל המס על הציבור. מנגד, מתנגדיו הרפובליקנים של אובמה כבר הצהירו כבר שיתנגדו למהלך.