"האיחוד האירופי יקרוס או ייכנס למשבר - כמעט בוודאות"

כך אומר ורוויק מקיבין, בכיר בבנק המרכזי האוסטרלי ופרופסור לכלכלה ■ "יש רכבת של כלכלות בעייתיות בעולם - יוון היא רק הקרון הראשון" ■ לדבריו, "יש עוד מדינות שיבצעו קיצוצים"

"יוון היא אחת ממספר מדינות שיצטרכו לקצץ משמעותית בהוצאותיהן ולהעלות את המיסים, תוך גרימה להאטת הכלכלה העולמית", אמר בכיר בבנק המרכזי האוסטרלי, ורוויק מקיבין. מקיבין, המכהן גם כפרופסור לכלכלה באוניברסיטת אוסטרליה ומסיים את כהונתו בבנק המרכזי האוסטרלי ב-30 ביולי, אמר הדברים בנאום במלבורן, היום (ה').

לדברי מקיבין, התחזיות הפיננסיות "מצביעות על מה שאני אוהב לכנות 'נסיעת רכבת בהילוך איטי' - הקרון הראשון הוא הכלכלה היוונית, אבל יש עוד מספר מדינות שנדרשות לעשות שינויים משמעותיים במדיניות הפיננסית שלהן".

מקיבין אמר את הדברים ברקע אישור תוכנית הצנע הממשלתית אתמול בפרלמנט ביוון, בהיקף של 78 מיליארד אירו. לדבריו, עצם אישור התוכנית לא מבטיח דבר, וגוש האירו עדיין נמצא בסיכון משמעותי מבחינה פיננסית.

"כמעט וודאי שהאיחוד האירופי יקרוס או ייכנס למשבר, כאשר ישנה בעיה של אינפלציה גלובלית ותגובה איטית של הרגולטורים", דברי מקיבין. "לכל אלה גם יהיו השלכות על מחירי הסחורות, שימשיכו לעלות".