תקועים בדרך לאילת: 200 נוסעי ישראייר מעוכבים בשדה דב

זאת בשל תקלה טכנית במטוס ישראייר ■ חברת התעופה התחייבה לפצות את הנוסעים, אבל בינתיים הם מתארים את מצבם כ"בני-ערובה"

כ-200 נוסעים נתקעו בשדה דב שבצפון תל-אביב, לאחר שהתגלו שיבושים במטוס של חברת ישראייר שהיה אמור לצאת לאילת. במטוס לאילת התגלתה תקלה שהביאה לכך שמאז שעות הבוקר סגורים הנוסעים בבית הנתיבות בחוסר אונים.

אחת מהנוסעים האומללים, קרנית גרטל, סיפרה כי "הטיסה הייתה אמורה לצאת ב-11:40. למטוס עלינו 5 דקות אחר-כך והתחלנו לנוע על מסלול ההמראות. נעצרנו, ובתחילה הסבירו לנו שזה נגרם בשל עבודות שיפוץ שם. כשהגיע הזמן להמריא שוב, אמרו שיש תקלה במטוס וקראו לטכנאי. הדלת נפתחה, ואחרי 20 דקות התירו לנו לרדת".

אלא שמאז ועד עתה לא עלו הנוסעים המיואשים על המטוס שוב בדרכם לחופשה. "מ-14:00 ועד עכשיו אנחנו בטרמינל. אם היינו נוסעים לאילת באוטובוס כבר היינו מגיעים. הם אמרו לנו שאחר-הצהריים יגיע מטוס מיוון, אבל גם הוא עוד לא הגיע. הנציגים כל הזמן אומרים שאין להם תשובות".

קרנית סיפרה כי גם המנהל שנאות לשוחח עמה ועם נוסעים אחרים לא סיפק כל תשובה באשר לעתיד לבוא. "הוא אמר לנו שהוא מטפל בנושאים אחרים", היא אומרת. "גם לתת תשובה שאין טיסה זה בסדר. תנו לנו להחליט. יש כאן 200 איש עם תינוקות, ואמרו לנו שמי שרוצה יכול ללכת - אבל לא הבטיחו לנו כל פיצוי. הם אמרו שהחברה תזכה אותנו, אבל לא נתנו לצאת מהטרמינל. אנחנו מרגישים כמו בני-ערובה".

מישראייר נמסר בתגובה כי "בעקבות תקלה באחד ממטוסי החברה נוצר עיכוב ביציאת הטיסות לאילת. בשעה זו יוצאת טיסה ראשונה חזרה לאילת. בשעה 21:30 תצא טיסה נוספת, ובמהלך היום עבדה ישראייר על מנת לתת פיתרון מהיר ויעיל לנוסעים.

"נוסעים שלאור העיכוב בטיסתם יבקשו לבטל את כרטיסם, יקבלו החזר כספי מלא. כמו כן, יפוצו כל הנוסעים שהושפעו מעיכוב זה. לאורך כל היום נוסעים שעוכבו בשדה טופלו על-ידי צוות הקרקע שהגיש להם כיבוד ודאג לרווחתם".