ברוש: "שטייניץ צריך לקחת אחריות; הפך לא רלוונטי"

נשיא התאחדות התעשיינים: "לצערי, שר האוצר במקום לפתור בעיות מתבטא באופן כוחני ופופוליסטי, ולכן הוא הפך מבחינתנו ללא רלוונטי"

"הממשלה ושר האוצר צריכים לקחת אחריות על העלאת המחירים במשק בגלל המיסים הכבדים", כך אמר היום (ו') נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, באירוע של המועדון המסחרי והתעשייתי, מועדון חברים ייחודי של מנהלים, אנשי עסקים ובעלי מקצועות חופשיים מתחומים שונים ומהמובילים בישראל.

עוד הוסיף ברוש כי "בגלל התנהגות זו, לא צריך להתפלא למה מחירי הקוטג' עולים, אם יש עליית מיסים כמו הבלו על הסולר, העלאת הארנונה - זה מתבטא במחיר".

בדבריו הדגיש שרגא ברוש כי מבחינתו הפך שר האוצר ללא רלוונטי, "לצערי, שר האוצר במקום לפתור בעיות מתבטא באופן כוחני ופופוליסטי ולכן הוא הפך מבחינתנו ללא רלוונטי". עוד אמר כי יש נתק בין שר האוצר ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים.

בהתייחסו להתקפה של שר האוצר נגד נוחי דנקנר, אמר ברוש כי היתה זו אמירה חסרת בסיס ואין בה כלום מלבד הונאה של הציבור. "ייבוא מוצרי חלב יפגע בבעלי המחלבות והעובדים ולא יבטיח מחיר זול יותר לצרכן".

כזכור, נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שהתייחס לפני כשבועיים לחרם הצרכנים, יצא בהתקפה חריפה על הממשלה ובעיקר על שר האוצר, יובל שטייניץ. "ששר האוצר ילבה את האש? מה אנחנו, בכיכר אל-תחריר? הוא שוקל לייבא גבינה מחו"ל. שלא יתבלבל. זה לא בסמכותו. שכרון הכוח מבלבל אנשים. אם הוא כל כך גיבור, נראה אותו פועל בחוק החלב. גם השר השני לא ייתן לזה לקרות, ואנחנו גם לא רוצים שזה יקרה. יש אלפי חקלאים שמתפרנסים. כשיש חוק חלב ומכסות, אז ברור שלא התחרות קובעת כאן את המחיר. נכון שיכול להיות שהיו מתפתחות מחלבות נוספות, אבל את זה הוא לא יבטיח שיקרה - לא חשוב שהוא לא מקיים את ההבטחות שלו - כי יהיה לו עניין עם השר שלום שמחון, השרה אורית נוקד וגם עם ראש הממשלה, שכיסאו יתחיל להתנדנד אם יעשה את זה. באותו יום שהממשלה אישרה את תקציב המדינה ונטל המס גדל ב-6 מיליארד, אמרתי לממשלה שזה יגיע לצרכן".

ברוש המשיך בהתקפה על שטייניץ ואמר: "לייבא גבינות זה לייבא אבטלה. לי כבר ברור תקופה ארוכה שאין שר אוצר בירושלים, כי אם היה שר אוצר, הוא היה מזמן את כולם מיד כשהתעוררה הבעיה, בודק מה קורה אצל התעשיינים, החקלאים ורשתות השיווק, מגלה מה הבעיה ומטפל בה. אבל יותר פשוט זה פופוליזם זול. 'יאללה, נייבא גבינה'. יש לי הצעה לא פחות טובה לראש הממשלה: לא מזמן הוא מצא נגיד בחו"ל, אני מציע לו לייבא גם שר אוצר מחו"ל, זה זול יותר, זה כלכלי יותר וזו תרומה אדירה לכלכה הישראלית".