הערכות: הצמיחה בארה"ב תואץ במחצית השנייה של 2011

מדד מנהלי הרכש שפורסם היום מחזק את הערכות לגבי צמיחה במצית השנייה, המשוכה הבאה - דוח התעסוקה ■ "מדד מנהלי הרכש הוכיח כי הכלכלה הייתה מושפעת מהאסון ביפן"

בעקבות נתון המאקרו החיובי שפורסם היום (ו') בארה"ב, נשמעה היום הסכמה בקרב הכלכלנים כי התיקון הקל בכלכלה האמריקנית שאפיין את בחודשים האחרונים הוא זמני בלבד ןהוא מונע מכוחות שחלף זמנם, קיימת הסכמה מעודדת בקרב הכלכלנים כי במחצית השנייה של 2011 כלכלת ארה"ב בדרך לצמיחה.

אך לעומת זאת, סלע המחלוקת מתגלע בכל הקשור לתחזית רמת הצמיחה של הכלכלה האמריקנית. חלק נכבד מהכלכלנים סבור כי מדובר בצמיחה של 2% כאשר שוק התעסוקה האמריקני לא יגלה סימני התאוששות. חלק אחר סבור כי הצמיחה תהיה גבוהה יותר ותגיע ל-3.5%.

"מדד מנהלי הרכש שפורסם היום שהיה גבוה בהרבה מהציפיות הוכיח כי הכלכלה הייתה מושפעת מהאסון ביפן", אמר כלכלן סטיב וויטינג מסיטיגרופ.

ההשפעה של האסון ביפן על הכלכלכה האמריקנית ועל תעשיית הרכב בפרט היא ברורה לאור השיבושים בייצור וההפסד במכירות, כך להערכת כלכלנים בשוק. מעריכים כי הזינוק במדד מנהלי הרכש מוכיח את קיומה של הקלה מסויימת בהשפעה של יפן על הכלכלה האמריקנית. "אפשר לצפות לצמיחה גבוהה יותר במחצית השנייה של השנה", אמר כלכלן בכיר.

המכשול הבא שאותו תצטרך הכלכלה האמריקנית לעבור הוא דוח התעסוקה שיפורסם בשבוע הבא, הצפי הוא לשיפור בשוק התעסוקה.

הכלכלן הראשי של RDQ רואה את הדוח המוצלח שפורסם היום על מדד מנהלי הרכש כסימן של עצירת ההידרדרות "הצניחה במדד בחודש מאי הייתה נורת אזהרה, יש לקחת בחשבון כי גם הדוח של חודש יוני היה פחות חזק בפרטים שלו לעומת הכותרת שלו", אמר.