עסקת מכתשים-כימצ'יינה: נחתמה ההלוואה ב-960 מ' ד'

כור וכימצ'יינה הסינית חתמו על הסכם ההלוואה, לפיו יועמדו לזכות כור 960 מיליון דולר כתנאי להשלמת העסקה ■ מכתשים זימנה אסיפה כללית לאישור סופי של המיזוג ל-7 באוגוסט

עוד התקדמות בסגירת עסקת מכתשים אגן-כימצ'יינה: חברת כור שבשליטת IDB של נוחי דנקנר, המחזיקה במניות מכתשים אגן , הודיעה אמש לבורסה כי חתמה על הסכם ההלוואה לפיו יעמדו לזכות כור 960 מיליון דולר ע"י כימצ'יינה, כתנאי להשלמת המיזוג של מכתשים אגן עם החברה הסינית.

ההלוואה, באמצעות הבנק הסיני Export and Import Bank of China, תובטח ע"י מכתב אשראי מאת הבנק הסיני בגיבוי בנק HSBC. בהמשך להודעות קודמות של החברה, קרן ההלוואה תיפרע בתום 7 שנים לאחר השלמת המיזוג, כאשר כור תוכל לבצע פירעון מוקדם שלה לאחר שנה.

בנוסף, הצדדים חתמו על מסמכים נלווים להסכם ההלוואה, וכן הסכמי נאמנות, הסכם זכויות רישום וכן הסכמה בין שתי החברות לביטול התחייבויותיהן ההדדיות להנפקת מכתבי אשראי בסכום של 72 מיליון דולר - הנדרשים לשם השלמת העסקה. מכתשים אגן זימנה אסיפה כללית של בעלי המניות לאישור סופי של המיזוג עם כימצ'יינה, ל-7 באוגוסט השנה.

בשבוע שעבר הצדדים הסכימו על הארכת המועד האחרון להשלמת עסקת המיזוג עד ל-30 בספטמבר השנה, כאשר לאחר מועד זה רשאי כל צד לבטל את ההסכם.

עסקת מכתשים-כימצ'יינה נחתמה בינואר השנה, במסגרתו כמצ'יינה תרכוש את החזקות הציבור במכתשים אגן ועוד 7% ממניות כור בחברה, וכך תהפוך מכתשים אגן לחברה פרטית ש-60% ממניותיה יוחזקו על ידי החברה הסינית ו-40% על ידי כור.

במסגרת העסקה יקבל בעלי המניות של מכתשים אגן 1.27 מיליארד דולר עבור מכירת 53% ממניות החברה, וכור תקבל כ-168 מיליון דולר עבור מכירת כ-7% ממניות מכתשים אגן. כשתושלם העסקה צפויה כור לרשום רווח נקי של כ-148 מיליון שקל וגידול בהון העצמי של כ-49 מיליון שקל.