נתניהו דחה ההכרעה על מדיניות התמיכה באנרגיות מתחדשות

החלטת נתניהו לדחות ההכרעה צפויה לגרום עיכוב נוסף ליזמי החשמל הסולארי הממתינים זה חודשים להכרעת הממשלה ■ האוצר מתנגד להמשך התמיכה הממשלתית בנימוק שמדובר בעלויות גבוהות מדי לאוצר המדינה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו החליט שלא לערוך היום (א') הצבעה בממשלה על המשך מדיניות התמיכה באנרגיות מתחדשות. ההכרעה תתקבל במועד אחר שייקבע. ההחלטה התקבלה בתום דיון סוער בממשלה שבו הודיע האוצר על התנגדותו לפשרה שגיבש יו"ר המועצה הכלכלית פרופ' יוג'ין קנדל.

החלטת נתניהו צפויה לגרום עיכוב נוסף ליזמי החשמל הסולארי הממתינים זה חודשים להכרעת הממשלה. על-פי הפשרה שהציע קנדל תשוחרר מכסה של 500 מגוואט המיועדת למתקנים סולאריים גדולים לייצור חשמל. שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו ביקש להוסיף להחלטה מכסה נוספת של 100 מגוואט למערכות סולאריות המותקנות על הגגות. האוצר מתנגד להמשך התמיכה הממשלתית בנימוק שמדובר בעלויות גבוהות מדי לאוצר המדינה.

שר התשתיות הלאומיות ד"ר עוזי לנדאו מתח ביקורת חריפה על החלטת ראש הממשלה לדחות את ההכרעה על המשך מדיניות הממשלה בתחום האנרגיות המתחדשות למועד אחר. לדברי לנדאו "גרירת הרגליים והזגזוג יובילו לשיתוק תחום האנרגיות המתחדשות בישראל. ממשלת ישראל שוב בוחרת לדחות החלטות ובכך משדרת חוסר וודאות ובעיקר חוסר יכולת להכריע. על השולחן מונחת החלטה אשר החלה את דרכה לפני למעלה מ- 10 חודשים ואושרה באפריל האחרון על ידי וועדת השרים לאנרגיות מתחדשות, אשר בראשה עומד ראש ממשלת ישראל. כבר כשפורסם מסמך המדיניות של משרד התשתיות הלאומיות וכשבעקבותיו נתקבלו ההחלטות בנושא, היה ידוע כי ההגנה על הסביבה באה לצד עלות. ככה אי אפשר לעבוד.