אוצר ענק ששוויו 17 מיליארד דולר התגלה במקדש הודי

אנשי מקדש של דת ההינדו מצאו מתחת למקדש שלהם בדרום הודו אבני חן ופסלי זהב ■ המקדש מוקף באנשי ביטחון והרשויות במדינה רבות ביניהן מי זכאי לקבל את האוצר האדיר

אוצר של זהב, יהלומים ואבנים יקרות שהוסתר במשך מאות שנים נמצא חבוי בחדר סודי מתחת למקדש בדרום הודו. הידיעה פורסמה היום בעיתונות ההודית, ומיד מיהרו כוחות ביטחון ושוטרים רבים להגיע למקדש, כדי לאבטח אותו מגנבים ובוזזים. השווי הכולל של האוצר מגיע לסכום האסטרונומי של כ-17 מיליארד דולר.

הצוות שחשף את האוצר טוען שמצא פסל של שלושה מטרים משובץ באבנים יקרות, מחרוזות מאבני חן וכתרים משובצים ביהלומים. על פי ההערכות בהודו - שווי האוצר הוא כ-750 מיליארד רופי שהם 17 מיליארד דולר , אבל גורמים בממשל ההודי טוענים שהם עדיין לא סיימו להעריך את שווי האוצר. ראש המקדש הסביר לעיתונות המקומית כיצד ייתכן שאוצר בסדר גודל כזה התגלה מתחת למקדש שלו: "רוב הפריטים שנמצאו במקדש הן מנחות שהוענקו על ידי מאמינים מסורים ועשירים", הוא מסביר, "מדובר באנשים ששלטו באזור, שנקרא טראוואנקור בעבר".

האוצר נמצא במקדש "סרה פדמאנאבהסוואמי", שנבנה במאה ה-16 בדרום מדינת קרלה שבהודו. עכשיו, מאות שוטרים חמושים מקיפים את המקדש, בו יש הון שלשם השוואה, זהה לתקציב החינוך השנתי של המדינה. בממשל ההודי כבר החלו להתווכח, כיצד לבזבז את ההון ולמי יש אישור להשתמש בו. רשות העתיקות רוצה לגייס אותו לטובת המוזיאונים, אנשי הדת רוצים להשתמש בהון לשיפוץ המקדשים ברחבי המדינה והממשל מעוניין להזרים את המיליארדים לתקציב השנתי. אולם, מי שיכריע לאן ההון יגיע בסופו של דבר הוא בית המשפט הגבוה בהודו.