הפידיונות בענף תעודות הסל גדלו: 1.2 מיליארד שקל ביוני

שוק תעודות הסל ניהל נכון לסוף חודש יוני 2011 סך של 56 מיליארד שקל, ירידה של 3.9% לעומת מאי 2011 ■ בתעודות הסל הפידיונות היו מתונים יותר מבקרנות הנאמנות

בעוד שמשוק קרנות הנאמנות זרמו בחודש יוני נתונים קשים שהצביעו על פידיונות ענק בהיקף של כ-6 מיליארד שקל, בשוק תעודות הסל הפידיונות היו מתונים בהרבה.

איגוד תעודות הסל בלשכת המסחר מציג הערב (א') נתונים לפיהם נמשכה ביוני מגמת היחלשות בשוק תעודות הסל, אשר נבעה מהמשך המגמה השלילית בשוקי ההון בעולם, אשר הובילה לירידה בשווי הנכסים ולפדיונות. שוק תעודות הסל ניהל נכון לסוף חודש יוני 2011 סך של 56 מיליארד שקל, ירידה של 3.9% לעומת מאי 2011, שאז נוהלו סך של 58.3 מיליארד שקל. נזכיר כי בשיאו, ניהל ענף תעודות הסל סך נכסים בהיקף של 59.7 מיליארד שקל, וזה היה רק באפריל האחרון.

אולם, עדיין שיעור הפדיונות בענף תעודות הסל היה נמוך יותר מאשר בענף קרנות נאמנות, שכן ישנו שיעור אחזקות גבוה של גופים מוסדיים בתעודות סל, ואלו מחזיקים במוצרי מדדים לאור היתרונות הגלומים במוצר. החודש נפדו מענף תעודות הסל סך 1.2 מיליארד שקל בנטו. חברת הראל סל היתה חריגה החודש לאחר שהצליחה לגייס סך של 389 מיליון שקל, למרות המגמה השלילית בשוק. מתחילת השנה גייס ענף תעודות הסל סך של 1.1 מיליארד שקל בנטו.

"גם בחלוקה לקטגוריות השקעה, ניתן לראות שמירה על יציבות", אמר רונן סולומון, מנהל איגוד תעודות הסל בלשכת המסחר וציין כי "עדיין כ-40% מושקעים במדדי מניות מקומיים, עוד 20% במדדי מניות בחו"ל, ו-27% באגרות חוב בארץ. שאר ההשקעות הם בשיעורים נמוכים במדדי אג"ח בחו"ל, תעודות ממונפות ואסטרטגיות, סל מדדים ותעודות פיקדון".

לדבריו, "הגם המיזוגים שבוצעו לאחרונה בענף, עדיין נתחי השוק בין החברות כמעט ולא השתנה".

תכלית ואינדקס מבית דש-איפקס מחזיקים יחדיו כ-33.5% משוק תעודות הסל. קסם מבית אקסלנס מחזיקה 32.8% מהשוק. פסגות סל מחזיקה נתח שוק של 14.1%, מיטב ומבט שמוזגו לאחרונה, מחזיקות יחדיו נתח שוק של 12.7%, והראל סל מחזיקה נתח של 6.8% משוק תעודות הסל.